קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני, הוא תהליך שמטרתו לשפר את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל, מבלי שתצטרך לשלם עבור כל קליק שמקבל האתר שלך.

להבדיל מהפרסום בגוגל, שדורש תשלום עבור כל קליק, קידום אורגני מתבצע באופן טבעי, כך שהתוצאות שמתקבלות בגוגל, הן תוצאות חיפוש אמיתיות ולא ממומנות, והן מבוססות על מילות מפתח מתאימות ותוכן איכותי.

יש לכם שאלות בנוגע לקידום אתרים אורגני? תשלחו לנו הודעה!

רוצים לקוחות חדשים? תשלחו לנו עכשיו הודעה!

למה לעשות קידום אתרים אורגני?

שאלתם את עצמכם פעם, מי קובע את הסדר שבו גוגל מציג את תוצאות החיפוש שלכם?

לפי מה ואיך נקבע שאתר מסוים יופיע במקום הראשון, בעמוד הראשון, ואתר אחר יופיע בעמוד החמישי, במקום האחרון?

רוצים לדעת איך גורמים לגוגל להיות החבר הכי טוב שלנו, שיבחר דווקא באתר שלנו למקום הראשון בתוצאות החיפוש, מבלי שנשלם לו כסף?

האם זה באמת כל כך חשוב לגרום לגוגל לשתף איתנו פעולה?

אני כאן כדי לעשות לכם סדר, ולהסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על קידום אורגני.

בכדי להבין את החשיבות של קידום אורגני, השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא- מתי בפעם האחרונה עברתם לעמוד השני בתוצאות החיפוש בגוגל?

למה אנחנו הולכים רחוק? מתי בפעם האחרונה נכנסתם לאתר שנמצא בתחתית הדף?

זה לא משהו שאתם יכולים לדמיין, נכון?

הרי תמיד כשאתם מחפשים משהו במנוע החיפוש, אתם נכנסים לתוצאה הראשונה או השנייה שמופיעה מולכם.

כן, אנחנו יודעים שאתם כבר שמים לב לסימן המודעה, ויודעים לזהות כאשר שילמו על הופעת האתר בשורה הראשונה, אבל אתרים שמופיעים ללא סימון המודעה, ונמצאים במקומות הראשונים, מושכים אתכם מיד.

רוצים להביא את האתר שלכם בדיוק לאותם מקומות ראשונים? הישארו איתנו.

איך עושים קידום אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל, הוא תהליך מורכב, קשה ומייאש לפעמים, שדורש הבנה של שאילתות + יצירתיות + חשיבה מחוץ לקופסה ו 1000 פרמטרים שאותם אציג לכם במאמר הבא- שווה לכם להישאר!

למה גוגל מקדם אתרים בלי לקבל תמורה?

על מנת שגוגל ירצה לקדם את האתר שלכם, האתר צריך להיות פשוט – טוב. גוגל הוא מנוע חיפוש, וככזה הוא רוצה להיות הכי הטוב ולהציג לגולשים שלו את תוצאות החיפוש הטובות ביותר. לכן, ברגע שהאתר שלכם טוב, גוגל ידעו שהאתר משרת אותם כשהם שמים אותו גבוה בתוצאות החיפוש. קידום אתרים אורגני, בנוי מכמה שלבים שאותם יש לתכנן מראש ברמה מדויקת מאוד.

כיצד תמצאו מקדם אתרים תותח?

בכללי, מקדם אתרים תותח זה אחד כזה שהגיע לתוצאות הגבוהות ביותר בגוגל. במידה והגעתם דרך גוגל לדף הזה, כנראה שמקדם האתרים הוא תותח אמיתי, כי הוא ענה לכם על השאילתה (:

קורס קידום אתרים אורגני באינטרנט 

קידום אתרים אורגני בגוגל המדריך המלא לכל מי שרוצה להיות מוביל בתוצאות החיפוש באינטרנט  ולעשות את זה כמו שצריך.

הקידום האורגני בגוגל הוא כלי חשוב למיזמים ועסקים שמעוניינים להגדיל תנועה ע"י דירוג גבוה בתוצאות החיפוש. אם אתה רוצה להיות מוביל בתחום שלך ולהבטיח כניסות חדשות לאתר שלך, אז הקידום האורגני בגוגל הוא הכלי שאתה צריך להשתמש בו.

תוכן עניינים

נתחיל בשלב הראשון – מחקר מילות מפתח

כדי להביא את האתר שלכם למקסימום כניסות איכותיות ורלוונטיות – כאלה עם פעולות שאתם רוצים שהגולשים יבצעו, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח שימשוך אל האתר שלכם בדיוק את קהל היעד הרצוי.

לאחר המחקר המקיף, שיכול להיעשות בדרכים שונות, כמו: "כלי תכנון מילות המפתח של גוגל", "Ubersuggest ," Google Trends,  נדע בדיוק מה הביטויים שמחפשים הלקוחות שאנחנו רוצים להביא לאתר שלכם. כך, כאשר יחפשו את מילות המפתח שמצאנו, נוכל להבטיח שהאתר שלכם יופיע בתוצאות החיפוש.

להלן השלבים לביצוע מחקר מילות מפתח:

קביעת נושא המחקר חשוב לזהות את תחום הפעילות של האתר או העסק ולהכיר את הקהל היעד.

השתמש בכלי חיפוש מילות מפתח – של גוגל קידום אתרים, ממשק מפתחי גוגל ו-Keyword Planner. באמצעות הכלים הללו, ניתן לזהות את המילים המבוקשות ביותר ואת המילים המתאימות ביותר לתחום הפעילות שלך. עוד דרך מומלצת הצעות של גוגל

ניתוח מילות המפתח לפי נפח חיפוש ותחרות – לאחר שמצאנו את מילות המפתח המתאימות, נכנסים לעמוד של כלי גוגל לקידום אתרים כמו Ubersuggest ובודקים כמה תחרות יש על אותן מילות המפתח, כמה חיפושים יש להן וכמה הם חשובים לנו.

בחירת מילות המפתח המתאימות – לאחר המחקר, ניתן לבחור את מילות המפתח המתאימות ביותר לתחום הפעילות שלך, ולעשות בהם שימוש באסטרטגיות המתאימות לך.

טבלת מחקר מילות המפתח, היא כלי חשוב לכל מתכנת ומפתח אתרים, המעוניין לקדם אתר במנועי החיפוש כמו גוגל. הטבלה מכילה מידע על מילות מפתח, כמות החיפושים החודשית שלהן, רמת התחרות והחשיבות שלהן לאתר. ניתן להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח כמו: "Google AdWords Keyword Planner ", או "Ahrefs Keyword Explorer", כדי ליצור טבלת מחקר מילות מפתח.

בטבלת המחקר, מילות המפתח ממוינות לפי הפרמטרים הבאים:

כמות חיפושים חודשית – מספר החיפושים החודשיים למילת מפתח במנועי החיפוש. ככל שמספר החיפושים עבור מילת המפתח גבוה יותר, כך יש יותר אנשים שמחפשים את התוכן הזה, ולכן יש פוטנציאל גבוה יותר לקבלת כניסות לאתר.

רמת תחרות – מדד לרמת התחרות עבור מילות המפתח הנבחרות. הרמה של התחרות תלויה במספר האתרים המתחרים על אותה מילת המפתח, ובטווח הזמן שהם משקיעים במילת מפתח זו. ככל שהתחרות נמוכה יותר, כך יותר קל לקדם אתר עבור מילת מפתח זו. כאשר אתם עושים מחקר מילות מפתח, יש פרמטר של כמות חיפוש על מילת המפתח ויש תחרות מסקאלה של 1-100, כלומר כמה קשה מ 1-100 לקדם את מילת המפתח.

 רלוונטיות לאתר-לדוגמה בטבלה, המנעולן שאנו עושים לו את הפרוייקט עובד באזור המרכז, לכן יש יותר חשיבות למילת המפתח "מנעולן בתל אביב", מאשר מילת המפתח "מנעולן ביקנעם". הרלונטיות נמדדת לפי כמות חיפוש ופטונציאל כניסות + פוטנציאל סגירה. הלקוח שלנו גר במרכז, לכן הוא מכוון לערים במרכז, ופחות לערים בצפון כמו יקנעם.

מחקר מילות מפתח

השלב השני – בניית מאמרים לאתר ע"י מחקר המילים

לאחר שסיימנו לבנות את מחקר המילים שלנו, נשלח לכותב התוכן את מילות המפתח שאנו רוצים לקדם. ההמלצה היא להוסיף בסביבות ה 4000 אלף מילים + מדי חודש לאתר. אני לדוגמה מחלק את זה בצורה של 400 מילים למילות מפתח עם תחרות נמוכה, ו 800+ למילות מפתח עם תחרות גדולה. 

כאשר אתם בוחרים כותב תוכן לכתיבת מאמרים לאתר, ודאו שהוא מוכן לזה ויודע מה הוא הולך לעשות!

כיצד כתיבת תוכן טובה משפיעה על קידום אתרים

זכרו, כתיבת תוכן שמתאימה לקידום אתרים, דורשת התאמה למחקר מילות מפתח, בכדי להבטיח שהתוכן יגיע לקהל המתאים ובדירוג הראשון. לפני הכנת התוכן, יש לקבוע את המטרות המבוקשות, כמו גם לפרט את מילות המפתחות הרלוונטיות לכל דף.

בנוסף, הכנת תוכן מתאים, מחייבת יכולת ליישם טכניקות כתיבה מתקדמות: כותרות מתאימות ומעודדות, פיסות טקסט קצרות ומתאימות לכל נושא, וקריאות לפעולה מתאימות ומעודדות את הגולש לפעולה.

בנוסף, יש להבטיח שהתוכן מספק ערך מוסף לקורא, ומסייע לו בפתרון הבעיות והצרכים שלו. ניתן לעשות זאת על ידי הכנת מדריכים, מאמרים עם טיפים, ותוכן איכותי.

לסיכום, כתיבת תוכן מתאים לקידום אתרים, מחייבת מחקר מילות מפתח, יכולת ליישם טכניקות כתיבה מתקדמות והבנה של המטרות המבוקשות של הקהל. 

השלב השלישי – העלאת המאמרים לאתר והטמעה נכונה שלהם דרך יוסט

כאשר כותב התוכן מסיים את המאמרים, ולאחר שאישרתם את המאמרים, אתם צריכים להעלות אותם באופן נכון. ישנה אפשרות לפתוח כל פעם דף חדש דרך "הוורדפרס" או לעשות דף דינמי מתאים לפוסטים (הרבה יותר מומלץ).
אחרי שעשיתם דף מעוצב לפוסטים, אתם מורידים תוסף שנקרא "יוסט" שיעזור לכם עם האופטימיזציה של האתר.
לאחר מכן את מורידים תוסף שנקרא "עורך התוכן של וורדפרס".
ובסוף, יוצרים פוסט חדש כמו שאדריך בסרטון בהמשך.

כיצד יוסט יכול לעזור לנו בקידום האתר בגוגל ומה הקשר ל SEO?

ל SEO יש חוקים משלו, לכן אנחנו צריכים לכבד אותם, תוסף "יוסט", הוא תוסף המוביל לשמירה על העלאת תכנים, ויצירת דפים באופן כזה שגוגל ידרגו אותו באופן חיובי.
 "יוסט" ידריך אתכם כיצד להטמיע את התוכן בצורה מיטבית, כיצד להוסיף מילים למאמר, מתי אתם מתפזרים עם מילות המפתח ועוד.

שלב 4 – עבודה מול יוסט

תוסף Yoast SEO, הוא תוסף פופולרי ל-WordPress שמטרתו לעזור לך למקסם את הקידום האורגני של האתר שלך במנועי החיפוש. כדי לעבוד עם התוסף, יש לבצע את השלבים הבאים:

התקנה והפעלה – יש להתקין את התוסף דרך התפריט המיועד לתוספים ב-WordPress ולאחר מכן להפעיל אותו.

כמו שאתם רואים, ככה נראה תוסף "יוסט". כאשר תגללו למטה אחרי המאמר, אתם תראו את האופציה "ביטוי מפתח למיקוד" ריקה, שימו את מילת המפתח של המאמר.
כמו שאתם צריכים מקדם אתרים תותח וברמה גבוהה, באותה המידה אתם צריכים כותב תוכן תותח.
במידה וכותב התוכן תותח, אתם לא תצטרכו לעשות ולשנות הרבה. הנה הפרמטרים הנכונים לתוכן שמוטמע נכון באתר:
א. שימוש נכון בתמונה לפי תג שם. לדוגמה, המאמר שלי מדבר על פרסום בפייסבוק, אז גם הכותרת של התמונה שלי צריכה להיות בשם הזה. עדיף לשנות את השם כבר מהקובץ במחשב.

דוגמה: קידום אורגני כיצד להעלות תמונה באופן נכון 

ב. קישורים פנימיים וחיצוניים- קישורים עוזרים לגולש להרחיב את המידע. לדוגמה, אני כותב על פרסום בפייסבוק ומוציא קישור המרחיב את הנושא.

 נסו להוציא קישורים כאלה למילות מפתח קשורות כמו שעשיתי למעלה כאשר המלצתי לכם על הכלי Ubersuggest, איך מוציאים קישור? אתם פשוט מסמנים את מילת המפתח דרך בעורך ולוחצים על הסימן המקשר תמונה –

 

ג. אל תגזימו עם מילות המפתח! כן חשוב להטמיע את מילות המפתח בצורה נכונה, אבל אסור להגזים עם ההטמעה, כאשר אתם מנסים להכניס בכוח את מילות המפתח שלכם למאמר, ובאופן שהוא לא אורגני, רק בשביל לקדם את הדף, כנראה שתקבלו עונשים ידניים.  ההמלצה היא 0.015 מילות מפתח * 400 מסהכ המילים במאמר 0.015*400

ד. כותרות

H1  זו היא הכותרת הראשית וחשוב להטמיע את מילת המפתח בה אל תשתמשו ביותר מפעם אחת ב H1

H2 כותרת משנית, נסו להטמיע את ביטוי המפתח באופן יצירתי, כמו מנעולן מומלץ באזור תל אביב או פרסום מקיף בפייסבוק.

אותו הדבר בכותרות  H3 חשוב לחלק נכון את הכותרות במאמרים.

H4-H6 בסופו של דבר הגדרה של כותרות מסמנות לגוגל או כל מנוע חיפוש אחר את נושא המאמר, כ"כ שהכותרת גדולה, לדוגמה H1 היא תבלוט בקריאה וככה מנוע החיפוש ימסן אותה כנושא המרכזי, כ"כ שהכותרת קטנה, לדוגמה H4-H6 היא פחות תבלוט בנראות ובכך, גוגל תבין שזה נושא פחות "חשוב" למאמר.

מטא דיסקריפשן

ה. כותרת SEO זו היא הכותרת הראשית שתוצג בפני הגולשים בגוגל, לכן חשוב שהיא תהייה יצירתית מושכת אבל גם נכונה, אני מודה במצבים כאלה אני הולך ומחפש מה המתחרה שלי עושה.

 לדוגמה בתחום המנעולנים נכון יהיה לשים מחיר וזמן הגעה (נסו להיכנס לראש של הלקוח\גולש)  לדוגמה: כותרת ה SEO תהייה בצורה כזאת: פתיחה – "מנעולן בתל אביב – החל מ 49 ש"ח מהיר במיוחד"

תיאור המאמר ב מטא דיסקריפשן, כמו הכותרת, גם התיאור צריך להיות מניע לפעולה מעניין, ובפתיח שלו צריך להטמיע את מילת המפתח.

המלצה שלי אל תגזימו עם המילים שאתם כותבים, בדקו מתחרים נסו לעניין את עצמכם, תחשבו מחוץ לקופסה.

דוגמה למטא דיסקריפשן

קריאות 

אל תחזרו על מילים ומשפטים נסו לארגן ולפסק את התוכן בצורה שלקורא יהיה כיף לגלוש באתר.

בקצרה כאשר כותב התוכן תותח, אתם לא תצטרכו לגעת ביוסט יותר מדי, אבל תמיד חשוב לדעת את המעוט של הטמעה נכונה של מאמרים באתר.

לסיכום כאשר יוסט נותן לנו אור ירוק אנחנו בדרך הנכונה לעמודים הראשונים אבלל זה החלק הקל בינתיים.

חשיבות בניית אתר בצורה נכונה וחווית משתמש בקידום אתרים

 בשביל שגוגל תקרא את האתר באופן מקסימלי, נצטרך לעשות חילוק והיררכיה נכונים של האתר.

לכל מאמר אמור להיות קטגוריה, לדוגמה באתר שלי הפוסט "פרסום בפייסבוק" נכנס בקטגוריה של "שיווק דיגיטלי" כנושא כללי.

עוד דוגמה מנעולן בתל אביב נכנס בקטגוריה של מנעולן במרכז.

דפי קטגוריה: דף קטגוריה הוא דף בודד, תוכלו לייצר אותו בעמדה קטגוריה ולהכין לו דף דימני ומעוצב ע"י ה them builder של אלמנטור.

. נכנסים ל Them Builder יוצרים דף חדש בנושא הקטגוריה ומשייכים אותו לקטגוריה הרצויה.

פירורי לחם: בדכ ישנם תוספים המייצרים תוסף של פירורי לחם, באלמנטור לדוגמה יש תוסף מובנה שתוכלו להשתמש בו, נסו להטמיע את האלמטר "פירור לחם" בהאדר, הוספת פירור לחם תעזור לגולש להבין לאיזה עמוד הוא משייך, וכך תעלה את זמן הפעילות באתר .

תפריט מתאים: נסו לחלק את מילות המפתח והמאמרים, בצורה כזאת שמילת המפתח הכי חשובה לאתר, תהיינה בדף הראשי, לדוגמה אצלי מילת המפתח היא קידום אתרים, לכן כמו שאתם רואים בתפריט למעלה, המילה קידום אתרים היא בעמדה הימנית הקיצונית.

רספוניסיבות לאתר: האתר צריך להיות מותאם לנייד בצורה מקסימלית, דרך כלים כמו גוגל סרץ נדע אם יש בעיות קוד או בעיות התאמה לנייד.

תעודת SSL אבטחת אתר: היום בכל אתר חייבת להיות תעודה שמספקת מידע על האבטחה שלו, למה זה כזה חשוב? גולשים שמנסים להיכנס לאתר לא מאובטח, נזרקים החוצה ומקבלים אזהרת גלישה, מצב זה פוגע אנושות בתהליך שלנו. 

איך בודקים תעודת SSL? קודם כל, כל אחסון שמכבד את עצמו מספק תעודת SSL בחינם! בשביל לבדוק אבטחת אתר, היכנסו לאתר מחלון נפרד, העתיקו את הכתובת והדביקו שוב, בדקו אם יש "https" לפני הדומיין. באתר ללא תעודה אתם תראו "http" בלי ה S. במידה ואין פנו לבונה האתר או לאחסון.

עם תעודת SSL בלי תעודת SSL

עם תעודת SSL בלי תעודת SSL
 

מהירות: כשאר בונים אתר בצורה נכונה המהירות שלנו תישמר, ברור שאחסון טוב הוא פרמטר חשוב מאוד למהירות, אתר שלא יהיה מספיק מהיר מבחינת גוגל ירד בתוצאות החיפוש. 

המלצה שלי – לחבר את האתר לשרת CDN שגם ישפר את מהירות האתר, וגם ישפר את אבטחת האתר. ספק מומלץ cloudflare.

הנה כלי שיבדוק האם האתר שלכם מהיר https://pagespeed.web.dev/

זכרו שימוש במדיה רחבה הוא חיוני לקידום אתרים, אבל אל תפגעו במהירות האתר או הדף, ואל תפוצצו את האתר בתמונות או סרטונים כבדים ולא חשובים.

תוספים מומלצים 

תוסף ליצירת וואסטאפ באתר  

תוסף להסרת קישורי 404 ויצירת הפניות 301 

תוסף יוסט

תוספים לשיפור מהירות אתר!

סמאש להקטנת גודל קובץ התמונה 

עוד תוסף שאני ממש אוהב Imagify 

wproket תוסף לניקוי מסמכי קר

יופי אתם בדרך הנכונה, כרגע אתם במצב שאתם יודעים ומבינים איך לעשות  מחקר מילות המפתח, אתם יודעים להטמיע ולייצר מאמרים בצורה נכונה, אתם מבינים מה חשיבות בניית אתר בצורה נכונה וכיצד אפשר לשפר את הקיים.

כיצד קישורים משפיעים?

קישורים חיצוניים משפיעים על קידום אורגני של אתר  בכמה דרכים:

קישורים חיצוניים הם קישורים שמפנים מאתר אינטרנט אחד לאתר אינטרנט אחר. כאשר מאתר אחד מפנה לאתר אחר, זה מוריד חשיבות לקישור הזה ומעניק חשיבות לאתר שקישר אליו. כלומר, קישורים חיצוניים משפיעים על קידום אורגני של האתר.

חיזוק דומיין 

ע"י הוספת קישורים דומיין האתר יעלה, אתרים מדורגים בסקאלה של 0-100 לדוגמה אתר YNET מקבל דירוג דומיין של 79 אתר כזה נחשב סמכותי מאוד.

אתם יכולים לבדוק את ה DR שלכם דרך האתר הזה https://ahrefs.com/website-authority-checker 

קישורים חיצוניים הם כמו לקוח מרוצה שממליץ על השירות המעולה שלכם.

בקיצור כשאתר אחר מקשר אליכם, זה לא רק מפנה גולשים חדשים אליכם, אלא גם נותן סמן איכות ועלייה בערך האתר, ומן הסתם כך אמינות האתר עולה וגם הדירוגים.

זה כמו לקבל חותמת אישור מהתלמיד הכי פופולרי בשכבה.

זכרו ישנם קישורים חזקים יותר וחזקים פחות בדקו כל קישור לעומק. (ערך דומיין, וכניסות לאתר)

כיצד מייצרים קישורים חיצוניים לאתר backlinks?

א. קניית קישורים ע"י חברות בארץ יש חברה בשם בסט לינקס שמוכרת קישורים ומאמרים במחיר סביר.

ב. יצירת קישורים דרך פורטלים נחמד לא באמת נותן ערך.

ג. החלפת קישורים עם חבר מהתחום יש הרבה קבוצות בפייסבוק שבהן אנשים מציעים החלפת קישורים.

ד. קניה נקודתית ע"י פנייה לבעל האתר.

 ה. יצירת מאגר אתרים משלכם ממומלץ מאוד למי שיש כוח וזמן!

ו. שיטה טובה היא מערכת LAZY AI, המערכת הראשונה בישראל שמשלבת קידום אתרים עם בינה מלאכותית, מערכת עם עשרות אלפי אתרים איכותיים בעברית.

ז. שיטה סופר מומלצת: לקנות מהסוכנות שלי קישורים, המחירים נעים בין 200 ש"ח לקישור ועד 1500 ש"ח לקישור, צרו איתנו קשר לפרטים – 054-351-3185.

למה שווה לכם לקנו מהסוכנות שלי? קודם כל אנחנו לא מוציאים קישורים לכל אתר, רק לאתרים סמכותיים, שנית, האתרים שלנו הם בלעדיים, זאת אומרת שהפרופיל קישורים שלכם יהיה מאוד מגוון, שלישית אני מלך האנקורים, אני יוציא לכם את הקישורים בצורה נכונה ומגוונת.

ח. קישורי – nofollow – קישורים חברתיים בדכ- אני ממליץ מאוד להשתמש בקישורים האלה, הפלטפורמה פינטרס לדוגמה סופר מומלצת להוצאת קישורים בחינם,בעזרת קישורים אלו תשפרו את סמכות האתר EEAT.

קראו את המאמר שלי 12 דרכים ליצירת קישורים חיצוניים לאתרים, יש שם סקירה על כל השיטות הנכונות ליצירת קישורים בשנת 2024.

אזהרה לא לקנות קישורים בפייבר או ספק הודי פקיסטני וכו.

כיצד להוציא קישורים חיצוניים וכיצד זה מסייע לנו בקידום אתרים?

הוצאת קישור אנקור באופן נכון תגרום לאתר להתקדם באופן מהיר יותר. מה זה בעצם אנקור? אנקור טקסט זו בעצם המילה המסומנת שממנה נוציא את הקישור החיצוני.

 הרבה פעמים אני פוגש לקוחות שלי שקנו קישורים והוציאו אותם באופן לא נכון.

איך להוציא קישור באופן נכון? סוגי הוצאת קישורים מומלצים:

א. קישור אנקור מדוייק לביטוי לדוגמה ״קידום אתרים״ וקישור לדף באתר שנקרא ״קידום אתרים״.

ב. קישור לינק https://tzd-seo.org.il/ נראה ככה

ג. קישור מקשר לדוגמה מנעולן מומלץ בתל אביב וקישור לדף מנעולן בתל אביב.

ד. קישור מתמונה.

נסו לשלב כל מיני הוצאות של קישורים.

הנה לדוגמה פרופיל קישורים באתר שלי שימו לב לגיוון:

פרופיל קישורים חיצוני
פרופיל אנקור טקסט מאתרים מקשרים
איך אפשר לבדוק פרופיל קישורים דרך גוגל סרץ קונסול ? 

נכנסים לגוגל סרץ קונסול, לוחצים על קטגוריה קישורים.

בעמדות:

 "דפים מקושרים מובילים" אתם תמצאו את כל הדפים באתר שהכי מקושרים מאתרים אחרים, ז"א הדפים שמהם הוציאו הכי הרבה קישורים חיצונים נכנסים.

 "האתרים המקשרים המובילים" אתם תגלו איזה אתרים מקשרים וממליצים על האתר שלכם.

"הטקסט המקשר המוביל" אתם תגלו איך האנקור קישורים שלכם נראה.

בקרה חיבור האתר ומעקב בגוגל

אחרי שסיימנו לבנות את האתר והטמענו מאמרים נצטרך לחבר את האתר לגוגל סרץ, כיצד מחברים את האתר לגוגל סרץ? במאמר שכתבתי לפני כמה ימים אני מסביר כיצד מחברים אתר לגוגל סרץ וכיצד שולחים site map בצורה נכונה. זכרו סריקה נכונה של האתר חיונית לקידום.

 נכנסים לגוגל סרץ, מקימים נכס חדש ומקבלים קוד HTML שאותו נצטרך להטמיע באתר דרך התוסף wp-code . אחרי שהטמענו את קוד ה HTML בהאדר נאמת את הנכס וניכנס אליו בעוד כמה ימים, לאחר כמה ימים גוגל תתחיל לשלוח לכם המלצות לגבי קידום האתר וכיצד אתם יכולים להשתפר.

שליחת SITEMAP: אתם נכנסים לקטגוריה sitemaps ושולחים /sitemap_index.xml לאחר מכן ודאו שהאתר נשלח לסריקה (אמור להיות סימן ירוק של נשלח בהצלחה)

למדריך מלא של הטמעה של מפת אתר לחצו!

סכמות אתר

סכמת אתר היא קוד עשוי להופיע בקטעי הקוד של האתר שלך, המסייע למנועי החיפוש להבין את התוכן של האתר ולהציג את המידע שלך בצורה טובה יותר למשתמשי האינטרנט. הנה הדרכה פשוטה על כיצד ליצור סכמות אתר:

בחר בסוג הסכמה המתאים לאתר שלך – ישנם סוגי סכמות שונים, כגון סכמת מוצר, סכמת אירוע, סכמת אתר, סכמה של תמונה או וידאו, שאלות ותשובות וכו. עליך לבחור את סוג הסכמה המתאים לאתר שלך.

הוסף תגי HTML לקטע הקוד של האתר שלך – לאחר שבחרת בסוג הסכמה המתאים לך, עליך להוסיף תגי HTML לקטע הקוד של האתר שלך. התגים מכילים את המידע הרלוונטי לסוג הסכמה שבחרת.

עקוב אחרי המדריכים והכלים – כדי לייצר סכמה איכותית, עליך לעקוב אחרי המדריכים והכלים הרלוונטיים לסוג הסכמה שבחרת. למשל, אם אתה רוצה ליצור סכמת אירוע, עליך לעקוב אחרי ההנחיות לכתיבת תגי HTML הרלוונטיים לאירוע שלך.

חשוב לזכור סכמה לא חייבת להיטמע כקוד, בדכ גוגל מציגה אתרים מובילים ואת התוצאות העשירות (סכמה) שלהם, שימוש נכון במדיה רחבה והטמעה נכונה שלהם יכולה לשפר את הדירוג שלכם, וגם לייצר לכם סכמות אוטומיות ובכך לשפר את מדד ה E-E-A-T.

מדיה רחבה ליצירת סכמה ושיפור הדירוג האורגני 

קידום אתרים אורגני באמצעות וידאו ותמונות, הוא אסטרטגיה יעילה לשיפור תוצאות הדירוג שלך בגוגל, ויצירת תוצאות עשירות (סכמה), העיקרון הוא מאוד פשוט כ"כ שהתוכן שלך מיוצר בצורה יעליה ונוחה למשתמש, כך גוגל רואה באתר שלך כנכס שיכול להניב הרבה יותר ערך לגולש, ובכך היא יכולה לייצר סכמות אוטומטיות.

תוכן רלוונטי ואיכותי: צור תוכן וידאו מעניין ושימושי הקשור לתחום העיסוק של האתר. התמקד בנושאים שיעניינו את קהל היעד שלך. 

מיטוב וידאו: כלול מילות מפתח רלוונטיות בכותרת, בתיאור ובתגיות של הווידאו. הנראות שלו.

שיתוף והפצה: שתף את הווידאו ברשתות חברתיות, בבלוגים, ובפלטפורמות וידאו כמו YouTube. זה יגדיל את החשיפה ויכול לעזור לקידום האתר.

הטמעת וידאו באתר: הטמע את הווידאו או התמונה בדפים הרלוונטיים באתר שלך. זה ישפר את חוויית המשתמש ויכול להוביל לזמן ביקור ארוך יותר באתר.

טקסטים ותרגומים: כלול כתוביות או תרגומים לשפות שונות אם קהל היעד שלך הוא בינלאומי. זה יגדיל את הנגישות וההגעה של הווידאו.

איכות טכנית: ודא שאיכות הווידאו גבוהה, עם תמונה חדה וקול ברור. זכרו וידאו באיכות ירודה יכול לגרום למשתמשים לעזוב את הדף.

מעקב אחר הנותונים: עקוב אחר נתונים כמו כמות הצפיות, משך הצפייה ותגובות, והשתמש במידע זה כדי לשפר את תוכן הווידאו שלך בהמשך.

בשביל לא לפגוע במהירות האתר העלו את הסרטונים לערוץ היוטיוב שלך. 

סכמה נקראת תוצאה עשירה או נתון מובנה, לא חייב להטמיע קוד בשביל שגוגל תבין את האתר שלנו באופן אוטומטי ונכון, ובכך תציג תוצאות עשירות שישפרו את הכניסות לאתר שלנו. לכן חשוב להעלות את התמונות והסרטונים באופן נכון לייצר היררכיה של קישורים נכונה, בתקווה שגוגל תבין את האתר יותר טוב ותייצר לנו סכמות באופן אוטומטי.

כיצד לבדוק סכמות שאלות ותשובות באתר שלנו?

סרקו את האתר שלכם דרך הכתובת – https://search.google.com/test/rich-results?hl=he
הפועלה פשוטה מאוד, אתם נכנסים לקישור מעתיקים את כתובת האתר שלכם, סורקים, וכל התוצאות יופיעו לכם בסימון ירוק.
סכמות של שאלות ותשובות, מופיעות עם סימן ירוק בשם "שאלות נפוצות"
 
 
סכמות לאתר

 בניית אסטרטגיה לאורך טווח

זה נכון עד עכשיו אתם עושים הכל כמו שצריך! העלתם מאמר חדש לאתר ע"י מחקר המילים, והדרך שלכם סלולה עד למקום הראשון בגוגל אבל כמו בכל דבר בחיים, עם תכנון נכון, סיכויי ההצלחה עולים משמעותית.

שלב התכנון הוא חלק בלתי נפרד מהקידום האורגני כמו שאתם רואים.

אבל בשביל לעקוף מתחרים על מקדם האתרים, לתכנן אסטרטגיה מדויקת של כל המהלכים הרצויים לפרטי פרטים.

באסטרטגיה, כדאי לקבוע מהן מטרות הקידום, מהם היעדים שאנו רוצים להגיע אליהם וכך לבנות צעד צעד את הדרך לשם.

התכנון כולל את הכרת המתחרים, מחקר מעמיק, מעקב אחר ביצועים, קביעת סדר עדיפויות נכון ותכנון שלבי פעולה.

 אופטימיזציה לקישורים לדפים ולאתר כחלק מתחזוקה  

המילה אופטימיזציה יכולה להישמע מעט מוזרה או מבלבלת, אך אם נתמקד בה נבין שהכוונה היא להביא למצב האופטימלי.

את מה להביא למצב האופטימלי? 

תהליך האופטימיזציה עוסק בשיפור האתר שלנו מבכל הבחינות וניתן לחלק אותו לשני חלקים – אופטימיזציה טכנית ואופטימיזציה ל- SEO.

האופטימיזציה הטכנית עוסקת בכל מה שקשור בפן הטכני של האתר- שיפור האבטחה, המהירות, התאמת האתר לסלולר, נטישת האתר, זמן שהייה באתר, מחווית משתמש וכו'.

את המדד הזה אנחנו יכולים דרך כלי כמו גוגל אנליטיקס, גוגל סרץ מפות חום ועוד.

למדריך החדש שלנו המלא ליצירת חשבון גוגל אנליטיקס לחצו כאן! 

אופטימיזציית SEO on page בתוך האתר, מכילה בתוכה את כל מה שקשור לתכנון האתר ועוסקת בשיפורו, החל משיפור איכות התוכן, הוספת תוכן מקורי לאתר, שילוב מילות מפתח בצורה נכונה במאמרים ועד להוספת קישורים פנימיים.

האופטימיזציה תורמת מאוד לקידום האורגני, גוגל רוצים להציג בפני הגולשים שלהם אתרים עם תוכן איכותי שהגלישה בהם היא נוחה וכיפית למשתמש.

אופטימיזציית SEO off page המטרה שלה לשפר את האתר מחוץ לאתר ע"י: בניית קישורים חיצוניים, שיפור מהירות האתר, שיפור סמכות האתר ועוד.

_אופטימיזציה לדפים כחלק מבקרה

שלב חיוני – פיקוח ובקרה

במשך כל תהליך הקידום האורגני, אנחנו מקפידים לפקח על מה שמתבצע ולבצע שיפורים באופן הנכון ביותר.

גם לאחר שהאסטרטגיה כבר תוכננה, אנו לא עוצמים עין ותמיד רואים איפה ניתן לשפר על מנת לקדם את האתר באופן טוב יותר.

הפיקוח כולל מעקב אחר ההתקדמות של האתר ושינויים שיובילו לצמיחה ופריחה מתמדת.

כיצד מסירים דפים כחלק מקידום אתרים?

כאשר האתר עמוס בדפים לא רלוונטים, הקידום יהיה הרבה יותר איטי, אם בכלל תצליחו להגיע לתוצאות הרצויות, לכן מדי פעם חשוב לנקות דפים שאינם רלוונטים כבר. אחרי שאתם מסירים את הדף עצמו בקשו דרך הגוגל סרץ להפסיק את המעקב אחריו הנה תמונה שמסבירה את התהליך.
קידום אתרים הסרות דף קידום אתרים הסרות דף
 

קישורים חיצוניים לא רלוונטים

לכל אתר צריך לייצר מדי שנה קובץ דחיית קישורים, את הקובץ אפשר לייצר בעצמכם בעזרת סמרש או האפשרות הקלה היא לפנות למישהו מהפייבר שייצר לכם קובץ כזה.
את הקובץ אנחנו נעלה לכלי של גוגל שמאפשר דחיית קישורים לא רלוונטים.

למה חשוב לעשות קובץ דחיית קישורים?
ישנם מתחרים שיעשו לנו בכוונה ויוציאו קישורים לאתר שלנו מאתרי זנות והימורים, הדבר יכול להוביל לירידה בערך האתר, לכן חשוב מאוד לבדוק מדי שבוע קישורים חדשים וישנים שנכנסו לנו לאתר.

בעיוץ קוד 301 כחלק מבקרה

כתבתי על בעיות קוד 301 (Moved Permanently) בדפים הפנימיים, למה חשוב לפתור אותן ואיך עושים את זה בצורה נכונה, היכנסו. למאמר המקיף: https://tzd-seo.org.il/301-moved-permanently/

לסיכום, חברים אני מקווה שנהנתם מהמדריך, את המדריך הזה אני מעדכן על בסיס קבוע. זה נכון שקידום אתרים בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר, הוא תהליך מתמשך וטובעני, אבל ככזה הוא מייצר תוצאות מעולותבפן העסקי, במדדים לידים שמגעים מתהליכי SEO נסגרים הרבה יותר מהר והרבה יותר איכותיים. 

במדד ההמרה לידים מפרסום ממומן 12% סגירה מקסימום, לידים מאורגני 35%-40 סגירה. כמו שהבנתם צריך לשחות ולהבין בעולם ה SEO, ועבודה של מקדם אתרים היא מאוד מאוד קשוחה, בין אם זה אסטרטגית קידום או הבנה של תנודות נכונות.

בקיצור אם אתם לא מסתדרים אתם יודעים למי לפנות.

רגע לפני הסוף בואו ונספר לכם כמה יתרונות עיקריים שיש לקידום אתרים אורגני..

חשיפה לאורך זמן

בשונה מקידום ממומן, קידום אורגני לא תלוי בכמה כסף אתם "שמים" עליו.

קידום אורגני שמבוצע בצורה מקצועית, יכול לאפשר לאתר שלכם להופיע במקומות הראשונים לתקופה ארוכה ולתת לאתר שלכם חשיפה גדולה ומשמעותית.

להתחרות מול הגדולים

אפילו אם יש לכם עסק מתחיל, עם קידום נכון, תוכלו לעקוף את המתחרים שלכם ולהופיע לפניהם בתוצאות החיפוש בגוגל.

כך, תוכלו להסיט אליכם את הלקוחות ולהגדיל את המכירות.

לא פעם עסקים גדולים מרגישים שהם לא צריכים את הקידום הדיגיטלי ובעצם מפנים מקום לעסקים קטנים.

עם קידום אורגני מקצועי, העסק הקטן שלכם יכול להיראות הרבה יותר גדול ומרשים מהמתחרים הכי גדולים שלכם.

צמיחה ופריחה תמידית

כמו שהזכרנו קודם, קידום אורגני לא קשור בתשלום שלך לגוגל. אם יתבצע קידום נכון ומקצועי שכולל את כל הפרמטרים, האתר שלך ימשיך לצמוח ולצמוח.

תמיד יש לאן לשאוף ולהתקדם בקידום האורגני. עם פיקוח, בקרה ושיפור תמידי של כל התהליכים באתר, החשיפה של העסק שלכם לא תפסיק לגדול.

אמינות ורלוונטיות

עם קידום אורגני, אתם מייצרים אמינות אצל קהל הלקוחות שלכם.

כאשר גולשים משוטטים להם בתוצאות החיפוש ורואים את כיתוב המודעה הם מודעים לכך ששילמתם לגוגל על מנת להופיע שם.

במודע או שלא במודע, לפעמים הם לא נכנסים דווקא לתוצאות אלו מאחר ועולה בהם המחשבה שכנראה האתר שלכם לא מספיק טוב עד כדי כך שהייתם צריכים לשלם על מנת שיופיע בגוגל.

אם האתר שלכם מקודם באופן אורגני בגוגל ולצידו לא מופיעה המילה מודעה, נוצרת אצלם תחושת אמינות מאחר והם מבינים שהאתר שלכם מופיע שם רק כי הוא באמת טוב.

אם שולבו מגוון מילות מפתח באופן נכון, לקוחות יתקלו באתר שלכם שוב ושוב, מה שיגרום להם להבין שהאתר שלכם באמת מקצועי, מוכר ואמין.

בנוסף, קידום אורגני מוביל ללקוחות שבאמת מבצעים את הפעולות שאתם רוצים שהם יבצעו באתר שלכם. עם קידום נכון, מגיעים אליכם לקוחות איכותיים באמת שלא סתם נתקלו באתר שלכם.

 

שאלות נפוצות לגבי קידום אתרים אורגני בגוגל

כשמדובר בקידום אורגני במנועי החיפוש, שני השמות הכי מוכרים הם גוגל ובינג. שני המנועים מציעים למשתמשים תוצאות חיפוש עשירות, ועד כלים שיכולים לשפר את התפוקה של אתרכם בתוצאות החיפוש. 

למרות הדמיון ביניהם, יש הבדלים בין הקידום האורגני בגוגל לבינג.

גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול והמפורסם ביותר בעולם עם מעל מיליארד משתמשים ברחבי העולם. קידום אורגני בגוגל מתייחס לתהליך שבו מתווסף ומשופר תוכן באתר על מנת להופיע בדירוג גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. גוגל משתמש באלגוריתמים מתקדמים כדי לדרג את האתרים בהתאם לתוכן האתר, פרופיל הקישורים, מילות המפתח ועוד גורמים רבים אחרים.

מבחינת תהליך הקידום האורגני בבינג הוא זהה לחלוטין אבל בינג נותנת ציון לפרמטרים שונים כמו אחוז הקלה גבוה, אחוז נטישה גבוה שימוש באנקורים מדוייקים מאתרים חזקים כל אלה  יקבעו אם האתר ידורג בדירוגים הגבוהיים של בינג.

בקיצור ההבדל הוא באלגוריתם, אני לדוגמה מדורג בתוצאות הראשונות של גוגל, אבל אם תחפשו אותי בבינג לא תמצאו. תהליך הקידום בשני המנועים הוא אותו התהליך, אבל גוגל נותנת ציון בפרמטרים כאלה ואחרים ובינג נותנת ציון בפרמטרים כאלה ואחרים. מה שמלמד אותנו שאנחנו צריכים להיות הכי טובים בכל הפרמטרים (:

ההבדל המרכזי בין קידום אורגני בגוגל לקידום ממומן בגוגל הוא השיטה שבה מתבצע הקידום והתוצאות שמתקבלות ממנו.

קידום אורגני בגוגל הוא תהליך שמטרתו לשפר תוכן האתר, תיקון ליקויים, מתן חווית משתמש טובה לגולש, ובתכלס מתן ערך מוסף למשתמשים, הגולש צריך להרוויח מהתוכן בקיצור. 

 התוצאות שמתקבלות בקידום אורגני הן תוצאות "טבעיות" או "אורגניות" כאלה שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל בחינם, מבלי שתשלם על כל לחיצה או הצגת המודעה. הקידום אורגני מתבצע באמצעות מתן דגש לאיכות התוכן, מבנה האתר, מילות המפתח ותהליכים נוספים שמסייעים לגוגל להביא את התוכן הרלוונטי ביותר למשתמשים.

מנגד, קידום ממומן בגוגל הוא תהליך שבו אנו משלמים על כל לחיצה או הצגת המודעה שלנו בתוצאות החיפוש של גוגל או באתרים שותפים. 

תהליך הקידום הממומן בגוגל מתבצע באמצעות פלטפורמת גוגל אדס, שמאפשרת למפרסם ליצור מודעות ממומנות ולהציגן לקהל של משתמשים בתוצאות החיפוש, לפי מחקר מילות מפתח מקדים, וקהלים.

 הקידום הממומן כולל פרסום דרך הצגת מודעות באנר באתרים שותפים (מאקו לדוגמה), סרטונים באתרים כמו יוטיוב, כאשר הגולש יתעניין הוא ילחץ על המודעה, ובדכ יגיע לדף נחיתה מכירתי. 

בתוך גוגל אדס, נמצא כלים נוספים שמשפרים את נראות התוצאות של המפרסם בתוצאות החיפוש, את מטרות הקמפיין, עלויות הקמפיין, ועוד.

בקיצור: בקידום אורגני, התוצאות מתבססות על תהליכים אורגניים ומשפיעים על תוצאות החיפוש לטווח הארוך, בעוד שבקידום הממומן, המפרסם משלם ישירות על הצגת המודעה והתוצאות מתבססות על תשלומים ומסגרת הקמפיין של המפרסם.

שימוש בקידום אורגני או ממומן בגוגל תלוי במטרות והתקציב של המפרסם, והחשיבות שהוא מעניק לתוצאות החיפוש האורגניות לעומת המודעות ממומנות. גם שילוב של שני הגישות יכול להיות אפשרות מומלצת ומוצלחת לקידום אתר בגוגל.

SEO הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization, שבתרגום לעברית נקרא "אופטימיזציה למנועי חיפוש". 

SEO הוא תהליך שבו מתבצעת עבודה על אתר אינטרנט על מנת לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, כמו גוגל .

המטרה העיקרית של התהליך היא לשפר את האתר בעיניי מנועי החיפוש, על מנת להביא לעלייה בכמות התנועה האורגנית (בלי תשלום) לאתר. 

תהליך ה-SEO כולל מגוון פעולות, הכוללות אופטימיזציה של מבנה האתר והדפים בו, מחקר ובחירת מילות מפתח מתאימות ורלוונטיות, כתיבת תוכן איכותי, בניית קישורים, שיפור מהירות הטעינה, שיפור חווית המשתמש ועוד.

בעזרת קידום SEO נכון, ניתן לשפר את תוצאות החיפוש של אתר בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, ולהביא את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות.

גוגל ובינג מדרגות אתרים בתוצאות לפי מדד של רלוונטיות וסמכות כ"כ שהאתרים יותר רלוונטיים, יותר מומלצים (ע"י עבודת קישורים) ומוסמכים יותר, ככה הם מדורגים גבוה יותר. 

בקיצור ולעניין התהליך הזה מומלץ, ויכול להביא לגידול בקהל היעד, להגברת הטרפיק לאתר ולהגברת ההזדמנויות עסקיות, כגון רכישות, הרשמות, הצטרפויות והגדלת הלקוחות של העסק.

מקדמי אתרים מקצועיים עוסקים ביצירת תהליכי SEO כחלק מפרוייקטים המתמקדים בשיפור הדירוגים והתוצאות של אתרים במנועי החיפוש השונים. 

הם עובדים עם כלי מתקדמים, מערכות ניתוח ובקרה (שימושית בפועל למעקב יומי) ועובדים על מדדים שונים כגון דירוגי מילות מפתח, מדדי איכות התוכן, מקום ותדירות הופעתו של האתר בתוצאות החיפוש ועוד.

 

העלויות והמחירים עשויים להשתנות בהתאם למספר גורמים:

  1. תחרות מילות המפתח – מחיר הקידום בגוגל עשוי להשתנות בהתאם לתחרות בין מפרסמים על מילות המפתח המבוקשות. ככל שהתחרות היא גבוהה יותר, כך עלולה להיות דרישה גבוהה יותר למילות המפתח ובכך עלולים לעלות יותר כסף.

  2. סוג המודעה – מחיר הקידום בגוגל עשוי להשתנות בהתאם לסוג המודעה שמפרסמים מעוניינים לשלם עליו. לדוגמה, מודעות בצורת תצוגת מודעות ממומנות (PPC) יכולות להיות יותר יקרות ממודעות בצורת תצוגה רגילה.

  3. תקציב הקמפיין – תקציב הקמפיין של המפרסם יכול להשפיע על המחיר של הקידום בגוגל. ככל שהתקציב גדול יותר, כך ניתן לשלם יותר ולרכוש מקום יותר טוב ובולט בתוצאות החיפוש.

  4. אורך הקמפיין – אורך הקמפיין הממומן בגוגל עשוי להשפיע על המחיר. בדרך כלל, קמפיינים ארוכים יותר עשויים להיות יקרים יותר, מאחר והם מחויבים לתשלום על פרסום לזמן מוגדר.

לעומת זאת עלות של קידום אורגני בגוגל יכולה להיות משתנה בהתאם לשימוש של כלים שונים, כתיבת תוכן, בניית קישורים, איתור מילות מפתח ועוד. 

התבלבלתם קצת ולא יודעים באיזה קידום לבחור? אני ממליץ לכם לפנות לחברת קידום אתרים, או מומחה בתחום, כדי לקבל הערכה מדויקת ואישית לצורך העסקי ובכך תייצרו את הקידום הכי נכון לעסק שלכם.

עלות קידום אורגני בגוגל בישראל נעה בין 1,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח, בהתאם לפרמטרים כמו ניסיון המקדם, כמות העמודים לאופטימיזציה, כתיבת תוכן מתאים ל-SEO, בניית תשתית קישורים, עיצוב ופיתוח האתר. המחירים נקבעים לפי צרכי הלקוח והמטרות המבוקשות מהקידום.

בבחירת חברה לקידום אורגני בגוגל, ישנם מספר פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון. הנה כמה עקרונות לבחירת חברה ראויה:

  1. ניסיון ומומחיות: וודא כי החברה מתמחה בתחום קידום האתרים וכוללת צוות מיומן ומנוסה בתחום. בדוק את הניסיון הקודם של החברה, תיק העבודות והמומחיות שלהם בקידום אורגני.

  2. ביקורות והמלצות: חפש ביקורות והמלצות על החברה במקומות כמו פורומים, רשתות חברתיות ואתרים תומכים. דעת הלקוחות הקודמים יכולה לתת לך תמונה טובה על איכות השירות של החברה.

  3. שיטות ואסטרטגיות: ודא שהחברה מתמקדת בשימוש בשיטות ואסטרטגיות חוקיות ואיכותיות בתהליך הקידום האורגני. היא צריכה להעניק דגש על אופטימיזציה טכנית, ייעוץ על מילות מפתח, תוכן איכותי וכתיבה אפקטיבית, ובניית קישורים איכותיים.

  4. יחסי מחיר-תמורה: קח בחשבון את המחירון של החברה ווודא שהמחירים שקבעת סבירים ומתאימים לתמורה שתקבל. התחשב בתקציב הזמין לך ותקבע יחס סביר בין המחיר לאיכות השירות.

  5. שיח ישיר: תשובות לשאלות: יש לבצע שיחה ישירה עם החברה ולשאול שאלות מפורטות על השירות שהן מציעות, על התהליך, על הצוות ועל התוצאות שניתן לצפות מהן. בדיקה של התגובות והיכולת לתת מענה מקצועי ומסודר תסייע לך להבין את מדד המקצועיות והשירות שלהן.

שימור על הגישה המקורית שלך, בדיקת מידע, השוואה בין חברות והבנת הצרכים שלך יכולה לעזור לך לבחור בחברה שתעמוד בציפיותיך ותשפר את תוצאות הקידום של האתר שלך בגוגל.

 

בינה מלאכותית (Artificial Intelligence, AI) משמשת עם כלים שונים וחשובים בתהליך קידום האתרים. כלי AI שונים מספקים יכולות מתקדמות שמאפשרות ניתוח מידע והבנה של נתונים בצורה מהירה ויעילה. 

אני אישית משתמש כבר כמה שנים בכלים כמו סמארש, גספר, מוז ועוד שעוזרים לי בעבודה שלי. 

הנה כמה דרכים שבהן בינה מלאכותית עוזרת בקידום האתר:

  1. איתור מילות מפתח: הבינה המלאכותית יכולה לנתח את תחום העסק שלך ולזהות את המילות המפתח הרלוונטיות והמבוקשות ביותר על ידי הגולשים. באמצעות שימוש בכלי AI כמו ahrefs, ניתן לקבל למצוא מילות מפתח אפקטיביות שישפרו את מיקומך בתוצאות החיפוש.

  2. אופטימיזציה: הבינה המלאכותית יכולה לבצע ניתוח טכני של האתר שלך ולזהות דפים שצריכים לעבור שיפור טכני. לדוגמה, גימיני של גוגל (ולא רק) יכולה לזהות בעיות בקידום במבנה האתר, במהירות טעינה, בתגיות מטא ועוד. בכך, היא יכולה לספק המלצות והנחיות לתיקון הטכני של האתר ולשפר את יכולתו להופיע במקומות הגבוהים ביותר בתוצאות החיפוש.  נסו את זה- כנסו לגימיני ה AI של גוגל, ובקשו ממנו לסרוק את הבעיות שיש לכם באתר, אתם תתפלאו לגלות ניתוח אתר מטורף!

  3. ניתוח מידע: הבינה המלאכותית יכולה לאסוף ולנתח מידע ממקורות שונים, כולל נתונים של משתמשים, מתחרים ותנועת גולשים. לדוגמה צאט גיפטי ו ahrefs מאפשרות לזהות מגמות חיפוש, צרכים של קהל היעד לפי חודשים, מחקר אתרים של מתחרים ועוד. בקיצור כלי AI האלו מאפשרים לך להתאים את האסטרטגיה שלך לפי נתונים מדוייקים. ככה, תוכל לקבל תובנות מעמיקות שתעזור לך לשפר את תהליך הקידום ולפתח תוכניות קידום מוצלחות לטווח הארוך. 

  4. תוכן מותאם אישית: הבינה המלאכותית יכולה לתת המלצות ליצירת תוכן איכותי ומותאם אישית על פי העדפות ומגמות החיפוש באינטרנט. באמצעות הבנה עמוקה של התוכן ברשת, הבינה יכולה להציע מילות מפתח, תכנים, וכותרות שיותאמו במדוייק לקהל היעד ושאילתות החיפוש הנפוצות.

בקיצור בקידום האתר, הבינה המלאכותית משפרת את יכולתנו להבין את המשתמשים, ליישם אסטרטגיות אופטימיזציה ולשפר את תוצאות החיפוש של האתר בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים.

 אני משתמש באופן מבוקר בכלי AI ולמה אני אומר את זה? בתקופה האחרונה רבים גילו את הכלים השונים ליצירת תוכן AI, מה שיוצר ספאם רציני ברשת, גוגל עדכנה שאין לה בעיה שכותבי תוכן יצרו תוכן בעזרת AI זאת אומרת שהם כן יכולים לקחת רעיונות, לקבל עזרה בכתיבה המבנה והכותרות ועוד, אבל תוכן מעותק ומודבק לא יתקבל על הדעת.

 

מחירי קידום אתרים משתנה בהתאם לכמה פרמטרים-

סוג האתר ועניין העסק – אתרים בתחומים פחות תחרותיים עשויים להיות יותר זולים לקידום מאשר אתרים בתחומים תחרותיים יותר.

  1. תחרות במילות המפתח – מחיר הקידום עשוי להשתנות בהתאם לתחרות במילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלך. תחרות גבוהה יכולה להביא למחירים גבוהים יותר.
  2. תיק עבודות וניסיון – חברות קידום אתרים עם תיק עבודות מרשים וניסיון רב עשויות לגבות תשלום גבוה יותר עבור שירותיהן.
  3. טווח הזמן – המחיר עשוי להשתנות בהתאם לטווח הזמן שבו אתה מתכוון לקידום אתרך. מחירים לקידום מקוצר בטווח קצר עשויים להיות זולים יותר מאשר לקידום בטווח ארוך יותר.

לפני שאתם לוקחים מקדם אתרים בדוק את הדברים הבאים:

  1. ניסיון: בדקו את הניסיון של המקדם. כמה שנים הוא עוסק במקדמים? אילו פרויקטים ואתרים הוא עבד עליהם בעבר? האם הוא מכיר את התחום שלך?

  2. תוצאות: האם המקדם מצליח להביא תוצאות? בדקו את תיק העבודות שלו, ביקורות מלקוחות קודמים, ואם הוא מצליח להביא תוצאות מדידות.

  3. תקשורת: האם המקדם מתקשר באופן שקוף ומקצועי? האם הוא מסביר במפורש את העבודה שהוא מבצע?

  4. התאמה אישית: האם תרגישו בנוח לעבוד עם המקדם? האם יש לו הבנה לעסק שלכם ולמטרות שלכם?

  5. שיטות עבודה: האם המקדם משתמש בשיטות שהן בהסכמה עם המדיניות של Google? ישנם מקדמים שמשתמשים בשיטות "לא לבנות" שיכולות להוביל לחסימת האתר שלכם על ידי Google. אל תתעסקו עם מקדם שלא פועל בהתאם לכללי המשחק.

  6. מחיר: בנוסף לכל הנ"ל, גם המחיר של המקדם חשוב. האם המחיר שהוא מבקש מתאים לתקציב שלכם? זכור שהמחיר יכול להשתנות בהתאם לסופים שאתה מחפש.

הכי חשוב, אל תשכחו לעשות מחקר שוק, להשוות בין מקדמים שונים ולבחור את המתאים ביותר לצרכים שלכם.

 

זה מאוד משתנה, אם תשאלו אותי אין ממש הבדל בין קידום אורגני, לקידום אתרים. בעצם, המטרה של כל אחד מהשירותים האלה, הוא לקדם את האתר שלכם ולגרום לו לנסוק גבוה בתוצאות האורגניות\הממומנות של מנועי החיפוש.

הבדלים שכן יש לקחת בחשבון!

קידום אורגני יכול להיעשות גם בפייסבוק או בכל רשת חברתית כזאת או אחרת.

איך עושים את זה?

דרך פרופיל חזק ויצירת תוכן חזק, המטרה של הקידום הוא להעלות את מספר העוקבים ולייצר מכירות בעסק.

קידום אתרים לדוגמה יכול להיעשות גם בצורה ממונת ברשתות או בגוגל מודעות.

כיצד לבחור חברות לקידום אתרים?

הרבה פעמים אני נתקל בשאלה הזאת, אבל בעיקרון זה מאוד פשוט חברות לקידום אתרים יש בשפע, אבל לא כל חברה שמציעה לכם קידום אתרים, תעשה את העבודה באופן נכון או מושקע, לכן בדקו מול חברות את כל האתרים של הלקוחות שלהם, ודאו מה תקבלו בכל חודש זאת אומרת תוכן בתוך האתר\מחוץ לאתר קישורים ודוחות.

ההמלצה שלי לקידום אתרים מהיר זה כמות של 5000 מילים בתוך האתר, 2500 מחוץ לאתר ו 5 קישורים מאתרים ישראלים חשוב!

קישורים לקידום אורגני

זה נכון השוק רווי בעסקנים שמוכרים קישורים גם אני אחד כזה, (; כאשר אתם בוחרים קישור ודאוו את הדברים הבאים: מה הערך של הדומיין, כמה כניסות הוא מכניס בחודש, והאם הוא מתאים לנישת הקידום, דרך המדריך שלי זה שלמעלה אתם יכולים להרחיב על הנושא.

קידום אתר בגוגל

קידום אתר בגוגל  הוא תהליך מורכב שדורש הבנה מעמיקה בתחום ה SEO, המטרה של הקידום היא לענות על כמה שיותר שאילתות חיפוש באופן שיניב לכם תוצאות כספיות ולא רק תנועתיות, זאת אומרת שהתהליך אמור להיות בסופו של דבר משתלם.

שקיפות מלאה בתהליך קידום האתרים!

הכי חשוב לי זה ליצור יושרה מלאה ביני לבין הלקוח, ולכן על כל תהליך שאני מבצע, בין אם זה פרויקט של קידום אורגני או ממומן, אני מספק ללקוח את התשובות הפרקטיות ביותר לתהליך.

כלים לקידום אתרים אורגני בגוגל

זה לא סוד שלכל מקדם אתרים יש כלים ושיטות לקידום האתר באופן יעיל הנה כמה מהכלים שאני משתמש בהם.

במאמר למעלה ממש בהתחלה כתבתי עליהם בהרחבה, קיצר אני ממליץ לכם לחזור טיפה למעלה וללמוד איך לעבוד עם הכלים דרך הקורס החינמי שלי לקידום אתרים (: 

בכל זאת לעצלנים שרוצים רק את הכלים הנה סיכום:

מחקר מילות מפתח – 

Ubersuggest זהו כלי יעיל ונוח ליצירת מחקר מילים מדוייק.

screaming frog דרך הצפרדע תוכלו להוציא מילות מפתח מאתרים מתחרים (חינמי)

ahrefs כלי מצויין ליצירת מחקר מילים באופן מטורף.

גוגל אדס גם כלי נחמד לפתיחת כל האופציות בחינם צריך לעשות קמפיין ממומן.

מעקב מיקומים – 

ahrefs פשוט כלי מטורף שנותן ערך לכל משתמש עם מעקב מדוייק ברמות של מיקומיוםף פרופיל קישורים ועוד. 

גוגל סרץ קונסול כלי חינמי ומעולה של גוגל למעקב מדוייק של מיקומים.

אופטימזציה של הדף

יוסט תוסף חינמי ונוח שעושה את העבודה באופן מעולה פשוט לעקוב אחרי הרמזור ולוודא שהוא ירוק תמיד.

תוכן בחינם לקידם אתרים

caht gpt מייצר אחלה תכנים ועם קצת עריכה המאמר יוצא ברמה שלא מביישת כותב תוכן שלוקח שקל למילה

לדעתי לא הרבה מכירים את bard שהיום שונה לשם gemini – הבינה המלאכותית של גוגל, gemini משמשת לי כעוזר SEO מופלא, נסו אותה, היא יודעת לקצר קוד, לתת חוות דעת על האתר, להמליץ על כלים ואפילו לייצר מאמרים.

עדכונים בנוגע לקידום אתרים אורגני בשנת 2024

בשנת 2024, נראה שהמיקוד בתחום קידום האתרים האורגני יתרחב מהתמקדות בדירוג אתרים במנועי חיפוש ליצירת נוכחות ברשת רחבה יותר. 

המשמעות היא שנוכחות ומוניטין של עסק במגוון פלטפורמות דיגיטליות יהפכו למרכיבים קריטיים להצלחה ב-SEO. 

זאת אומרת שאתם צריכים לפתוח פרופילים חברתיים בכל הרשתות ולקשר אותם לאתר העסק שלכם.

 הנה רשימה של רשתות שכדאי לכם לפתוח לעסק: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדין פינטרסט, X, טלגרם, יוטיוב, רדיט.

 בקיצור פתחו פרופיל בכל מקום שאתם יכולים, ותתחילו להעלות לשם תכנים מעניינים שקשורים לעסק, המלצה שלי תוציאו מהפרופילים קישורים לאתר שלכם זה יחזק את סמכות האתר מבחינת גוגל.

 בואו נדבר על מה שיעזור לכם לקדם את האתר באופן אורגני בשנת 2024.

התאמה והנגשה קולית: גוגל לא שוכחת אנשים עם מוגבלויות! הנגשה קולית למאמרים תשפר את המיקומים שלכם בגוגל, זה כולל כתובית לסרטונים וכל מה שיעזור לאנשים בעלי מוגבלות להבין את האתר. 

בינה מלאכותית בשירות ה-SEO: הבינה המלאכותית לא רק מתקדמת, היא משתלבת בכל תחום. ב-SEO, היא עושה קסמים בניתוח נתונים וביצירת תוכן ממוקד כמו הצאט גי. 

SEO מקומי מתחזק: הלקוחות שלך נמצאים קרוב? דאגו שימצאו אתכם! ה-SEO המקומי הוא המפתח להגברת הנראות בחיפושים המקומיים. בקיצור לכו לפתוח גוגל מי ביזנס

 אופטימיזציה לווידאו: חברים סרטונים לא רק חזקים בטיקטוק ובאינסטגרם, הם חזקים גם בחיפושים. תוסיפו כתוביות לוידאו שעולה לאתר השתמשו בסרטוני וידאו עם איכות טובה תקשרו וידאו לאתר מהפלטפורמות השונות כמו יוטיוב.

 מדיה חברתית והשפעתה: טיפ מחכם כורדי (אני בעצם) עולם ה-SEO והמדיה החברתית קשורים זה בזה. הנוכחות שלכם ברשתות חברתיות חזקה? זה יכול לעשות את ההבדל בדירוגים שלכם, זכרו מהיום כל מאמר שעולה לאתר עולה לרשתות!! תתחילו לבנות פרופיל חברתי. 

שימוש במדיה רחבה: חברים קידום של אתר לא מסתכם רק בתוכן! תמונות סרטונים וגרפיקות הם חלק גדול מהחיפושים של היום. תשתמשו בהרבה תמונות, גרפיקות, וסרטונים, תעניינו את הגולש, ותגרמו לו להישאר באתר שלכם כמה שיותר זמן, זה חיוני להצלחה של הקידום. האתר שלי לדוגמה מכיל כ 60% דפי תמונה וכ 40% דפי תוכן זאת אומרת שאני משתמש במלא תמונות וזה ממש עוזר לי לקידום.

עדכון אלגוריתם גוגל – מרץ 2024 

גוגל כמו כל חברה, רוצה שהלקוחות שלה יקבלו את המוצר הטוב ביותר, כמו שהבנתם קידום אתרים בגוגל מתבססת ברובו על תוכן, וככזה, גוגל אמורה לספק את התוכן האיכותי והרלוונטי ביותר לגולש. 

כמו שאתם יודעים ה AI נכנס לחיינו במהרה, ואנשים מנצלים את זה לרעה, בעקבות כך נוצרה בעיית ספאם ברשת, אתרים רבים התבססו על תוכן AI שיצר להם טראפיק לאתר.

גוגל החליטה להילחם בזה, בעדכון האחרון הרבה אתרים שהתבססו על תוכן AI קיבלו עונשים ידניים יותר מ 1000 אתרים נעלמו מהרשת.

ולא רק! גוגל נלחמת בקניית קישורים ומניפולציות על מנוע החיפוש שלה, אתרים לדוגמה שקנו קישורים מאתרים חזקים רק בשביל להתחזק קיבלו עונשים.

קניית דומיינים פגי תוקף וניצולם, יש שיטה בקידום אורגני לקנות או להשיג דומיין חזק, ולנצל אותו לרעה ע"י הפניות וחיזוק אתר זה טיפה מורכב אבל הרבה אנשים היום עושים אתזה.

בקיצור אל תעבדו על גוגל תייצרו תוכן איכותי ומועיל, תהיו ישרים וככה תצליחו בקידום האתר בהצלחה!

(התמונה נוצרה בעזרת AI) 

קידום אורגני המדריך המלא

6 הפרמטרים הכי חשובים בקידום אורגני

קישורים חיצוניים

כל אתר המקודם אורגני חייב תוכנית קישורים נכונה, שבאמת תקפיץ אותו |קישורים חיצוניים הם סוג של המלצות על האתר שלנו.

שיפור חווית משתמש

חווית המשתמש כלכך חשובה מבחינת המדד של גוגל, לכן תמיד חשוב לשים דגשים שישפרו את הישארותו של הגולש באתר.

תוכן

התוכן הוא באמת המנוע המרכזי להצלחת הקידום ענו על כמה שיותר שאילתות שקשורות לדף אותו אתם מקדמים וההצלחה תגיע.

מחקר ביטויים

החלק החשוב ביותר בתהליך הקידום! כאשר נתחיל פרויקט של קידום אורגני נבדוק אילו מילים הן הכי רלוונטיות לאתר ולעסק שלנו. לקריאה נוספת לחץ.

הכרת המתחרים

למד את האוייב (; תמיד נחקור כיצד האתר המתחרה שלנו פועל, איזה קישורים הוא מוציא ובאיזה ביטויים הוא מתמקד יותר.

התאמה למנועי החיפוש

בתהליך הקידום האורגני התוכן שבאתר והאתר עצמו יעברו עדכונים שותפים, כל זאת על מנת להבטיח את הצמיחה של הדירוגים.

לסיכום לא מסתדרים? צריכים מקדם אתרים מקצועי? למה לבחור בי?

ניסיון מוכח עם למעלה מ 100 אתרים מקודמים אורגני

המחירים שלי הם המשתלמים ביותר בשוק

לא אקח על עצמי פרויקט שלדעתי אין לו סיכוי

אני עובד בשקיפות מלאה תוך מתן הסברים מפורטים לכל תהליך שבאתר

ההתמחות העיקרית שלי היא קידום אתרים בגוגל

יש לי צוות של תותחים ומעטפת דיגיטלית שלמה בשביל ליצור יחסי ציבור  לעסק שלך ולהגיע למקומות הראשונים

חלק מתוצאות הקידום של לקוחות שלנו!

תוצאות של יבואן מזוודות בעמודים הראשונים

swiss voyager luggage

swiss voyager luggage

מזוודות

תוצאות של מנעולן 24/7 בעמודים הראשונים

מנעולן בתל אביב

מנעולן בפתח תקווה

מנעולן

תוצאות של מכון פילאטיס בעמודים הראשונים

פילאטיס בנתניה

פילאטיס מכשירים בנתניה

חדר כושר לנשים בנתניה

תוצאות של חברת ליצי בעמודים הראשונים

הדפסה על כוסות

הדפסים על חולצות

הדפסה על מוצרים

תוצאות רואה חשבון בעמודים הראשונים

רואה חשבון

הצהרת הון

רואה חשבון במרכז

תוצאות מנופי אליהו בעמודים הראשונים

מנוף הרמה

מנוף

מנוף הרמה קטן

כותב המדריך צחי ששון

היי אנשים יקרים, שמי צחי ששון בן 27 מאזור הצפון, בעל חברת פרסום לשיווק דיגיטלי (צחי ששון שיווק דיגיטלי)
אני מתעסק בקידום אתרים אורגני קרוב ל 7 שנים, עברתי אתרים גדולים וקטנים כאחד.
ועכשיו אני שמח להנגיש לכם את המידע המפורט הזה שאני מכיר, אני יודע ומאמין שכל מי שיתעמק במדריך ידע לקדם אתרים בעצמו.

תפריט נגישות