הפניות ובעיות קוד 301 – Moved Permanently

תמונה ראשית לדף: בעיות קוד 301
תמונה ראשית לדף: בעיות קוד 301

הסבר קצר על בעיות 301 בדפים פנימיים ומדוע חשוב לטפל בהן.
בעיות קוד 301 Moved Permanently פוגעות בחווית המשתמש באתר, כמו שאנחנו יודעים קישורים פנימיים וחיצוניים הם מדד חשוב בתהליך הקידום.
ישנם מצבים שכתובת url של דף מקשר\ או אתר מקושר משתנים במצב כזה נוצרת לנו בעיית 301 שמשבת לנו את חווית המשתמש.
למה זה משבש?

א. כל מעבר לקישור מפנה של 301 הוא הרבה יותר איטי, המצב מאט את הזרימה בין הדפים ופוגע בחווית המשתמש.
ב. ישנו סיכוי לנטישה רחבה של גולשים, מה שיוריד בזמן השהייה באתר, ובסופו של דבר יוריד את הדירוגים.
ג. בכללי גוגל מורידה ניקוד לאתרים עם בעיות 301 קשות מה שמוביל לענישות.

ד. המצב פוגע בסמכות של האתר ובאבטחת האתר

כיצד עושים הפניות 301?

ישנם מצבים שנרצה לבצע הפניה מדף לדף לדוגמה כאשר דף באתר נמחק ונוצרת בעיית 404, בעצם בפעולה ההפניה הזאת אנחנו מתאימים דף שנמחק לדף שדומה לו או זהה.

בשביל לעשות הפניות כאלה נצטרך להוריד תוסף שנקרא https://wordpress.org/plugins/redirection/ התוסף מאוד פשוט ונוח אתם פשוט לוחצים על Add new ב

בSource URL אתם שמים את הקישור שנמחק

ב Target URL קישור שאתם רוצים להפנות אליו לוחצים

redirection Add ויצרתם הפניה.

איך מאתרים דפי 404?

בבדיקה רגיל בגוגל סרץ קונסול בקטגוריה שנקראת מצב דפים תוכלו למצוא את כל דפי ה404 שלכם.

אני ממליץ לא לעשות הפניות אם לא חייב! לא צריך לעשות לכל דף 404 הפניה.

טיפים לא להוריד פלגין שעושה הפניות לדפי 404 אוטומטי לדף הבית זה סתם יהרוס לכם את הקידום.

מהן בעיות קוד 301?

בעצם דף שנסרק בצורה נכונה מקבל קוד 200 מה שמסמל לנו שהדף נסרק באופן טוב, ישנם כל מיני סוגים של סריקות לדוגמה 404 מה שמסמל שהדף נמחק או 301 שהדף מופנה לכתובת אחרת.
בדכ בעיות 301 נוצרות בגלל: שינוי כתובת URL, שינוי מבנה, דפים כפולים, הפניות לא נכונות כמו שכתבתי למעלה ועוד.

השפעה על דירוג אתרים במנועי חיפוש
גוגל מסתכלת על הדברים הקטנים ביותר, בין אם זה בעיות פנימיות, חווית משתמש, מבנה, תוכן ועוד.
תזכרו, אנחנו רוצים לאפשר לה לסרוק את האתר בצורה הנכונה והנוחה ביותר.
חוץ מזה אנחנו צריכים ורוצים להיות יותר טובים מהמתחרים שלנו.

איך לזהות בעיות 301 בדפים פנימיים

בשביל לזהות דפים כאלה נריץ את הסקרימינג פרוג, הכנתי לכם סרטון שמסביר בדיוק איך לפתור את הבעיות האלה בצורה הטובה ביותר ואיך לאתר אותם.

כמו שאתם רואים תהליך התיקון הוא קל, תזכרו להריץ סריקה כזאת כל חודש ובכך למנוע בעיות קוד.

טיפים לשמירה על אתר ללא בעיות 301 בעתיד

בשביל להימנע מבעיות כאלה תוציאו קישור בצורה נכונה, איך מוצאים קישור בצורה נכונה?
בקישורים פנימיים: מסמנים את האנקור, לוחצים על גלגל השיניים, מחפשים את העמוד הנכון ומקשרים.
בכללי כמו שאמרתי תריצו פעם בשבועיים או חודש בדיקה בסקרימינג פרו ובכך תימנוע מבעיות לאורך זמן
לסיכום גוגל אוהבת אתרים נקיים, ללא בעיות קוד נסו לעזור לה לקדם אותכם. (:

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות