הפניות ובעיות קוד 301 – Moved Permanently

תמונה ראשית לדף: הפניות ובעיות קוד 301
תמונה ראשית לדף: הפניות ובעיות קוד 301

הסבר קצר על הפניות ובעיות 301 בדפים ומדוע חשוב לטפל בהן.
בעיות קוד 301 Moved Permanently פוגעות בחווית המשתמש באתר, כמו שאנחנו יודעים קישורים פנימיים וחיצוניים הם מדד חשוב בתהליך הקידום.

ישנם מצבים שכתובת url של דף מקשר\ או אתר מקושר משתנים במצב כזה נוצרת לנו בעיית 301 שמשבש לנו את חווית המשתמש.

למה זה משבש?
א. כל מעבר לקישור מפנה של 301 הוא הרבה יותר איטי, המצב מאט את הזרימה בין הדפים ופוגע בחווית המשתמש.

ב. ישנו סיכוי לנטישה רחבה של גולשים, מה שיוריד בזמן השהייה באתר, ובסופו של דבר יוריד את הדירוגים.

ג. בכללי גוגל מורידה ניקוד לאתרים עם בעיות 301 קשות מה שמוביל לענישות.
ד. המצב פוגע בסמכות של האתר ובאבטחת האתר

חשיבות הפניות 301 לקידום אתרים

הפניות 301 הן אחד הגורמים המשפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש. כאשר ישנן בעיות עם הפניות 301, כמו הפניות שבורות או כפולות, הדבר עלול לפגוע באופן שבו מנועי החיפוש מפענחים את מבנה האתר ולהוביל לבעיות באינדקס ולירידה בדירוגים. לכן חשוב מאוד לוודא שכל ההפניות באתר מוגדרות כהלכה ומובילות ליעד הרצוי. טיפול נכון בהפניות 301 מראה לגוגל שהאתר מתוחזק היטב, מה שתורם לאמינותו ומיצובו במנוע החיפוש.

כיצד עושים הפניות 301?

ישנם מצבים שנרצה לבצע הפניה מדף לדף לדוגמה כאשר דף באתר נמחק ונוצרת בעיית 404, בעצם בפעולה ההפניה הזאת אנחנו מתאימים דף שנמחק לדף שדומה לו או זהה.
בשביל לעשות הפניות כאלה נצטרך להוריד תוסף שנקרא https://wordpress.org/plugins/redirection/

התוסף מאוד פשוט ונוח אתם פשוט לוחצים על Add new ב
בSource URL אתם שמים את הקישור שנמחק
ב Target URL קישור שאתם רוצים להפנות אליו לוחצים
redirection Add ויצרתם הפניה.
בדיקת הפניות 301 על ידי כלי SEO
כדאי גם להיעזר בכלי ניתוח SEO כמו Ahrefs ,Semrush או Moz לבדיקה מעמיקה של פרופיל ההפניות 301 הנכנסות והיוצאות של האתר.

כלים אלה יכולים לזהות הפניות 301 שבורות, כפולות או בעייתיות אחרות שיכולות להשפיע לרעה על ביצועי SEO.

הם גם מספקים המלצות לתיקון הבעיות ולייעול מבנה ההפניות הפנימיות והחיצוניות של האתר.

שילוב של כלים אוטומטים עם בדיקה ידנית מדי פעם יעזור לשמור על פרופיל הפניות 301 בריא ותקין לאורך זמן.

איך מאתרים דפי 404?

בבדיקה רגיל בגוגל סרץ קונסול בקטגוריה שנקראת מצב דפים תוכלו למצוא את כל דפי ה404 שלכם.
אני ממליץ לא לעשות הפניות אם לא חייב! לא צריך לעשות לכל דף 404 הפניה.
טיפים לא להוריד פלגין שעושה הפניות לדפי 404 אוטומטי לדף הבית זה סתם יהרוס לכם את הקידום.

מהן בעיות קוד 301?

בעצם דף שנסרק בצורה נכונה מקבל קוד 200 מה שמסמל לנו שהדף נסרק באופן טוב, ישנם כל מיני סוגים של סריקות לדוגמה 404 מה שמסמל שהדף נמחק או 301 שהדף מופנה לכתובת אחרת. בדכ בעיות 301 נוצרות בגלל: שינוי כתובת URL, שינוי מבנה, דפים כפולים, הפניות לא נכונות כמו שכתבתי למעלה ועוד.
השפעה על דירוג אתרים במנועי חיפוש גוגל מסתכלת על הדברים הקטנים ביותר, בין אם זה בעיות פנימיות, חווית משתמש, מבנה, תוכן ועוד.

תזכרו, אנחנו רוצים לאפשר לה לסרוק את האתר בצורה הנכונה והנוחה ביותר.

חוץ מזה אנחנו צריכים ורוצים להיות יותר טובים מהמתחרים שלנו.
מעקב שוטף אחר הפניות 301
כדי למנוע הצטברות של בעיות עם הפניות 301 באתר, חשוב לבצע מעקב ובדיקה שוטפים.

מומלץ לקבוע תדירות קבועה (למשל אחת לחודש) לסריקת האתר ולאיתור הפניות 301 בעייתיות, כמו גם הפניות 404 וסוגים אחרים של שגיאות.

ניתן להשתמש בכלים אוטומטיים שהוזכרו כמו Screaming Frog או כלי ניתוח SEO, או לבצע מעקב ידני דרך Google Search Console.

מעקב עקבי יאפשר לזהות ולתקן בעיות בהפניות 301 בשלב מוקדם, לפני שהן מצטברות ומשפיעות לרעה על חווית המשתמש וביצועי האתר בתוצאות החיפוש.

איך לזהות בעיות 301 בדפים פנימיים

בשביל לזהות דפים כאלה נריץ את הסקרימינג פרוג, הכנתי לכם סרטון שמסביר בדיוק איך לפתור את הבעיות האלה בצורה הטובה ביותר ואיך לאתר אותם.


כמו שאתם רואים תהליך התיקון הוא קל, תזכרו להריץ סריקה כזאת כל חודש ובכך למנוע בעיות קוד.

טיפים לשמירה על אתר ללא בעיות קוד 301 בעתיד

בשביל להימנע מבעיות כאלה תוציאו קישור בצורה נכונה, איך מוצאים קישור בצורה נכונה?

בקישורים פנימיים: מסמנים את האנקור, לוחצים על גלגל השיניים, מחפשים את העמוד הנכון ומקשרים.

בכללי כמו שאמרתי תריצו פעם בשבועיים או חודש בדיקה בסקרימינג פרו ובכך תימנוע מבעיות לאורך זמן לסיכום גוגל אוהבת אתרים נקיים, ללא בעיות קוד נסו לעזור לה לקדם אותכם. (:

בקיצור, הפניות 301 הן כלי חשוב בארגז הכלים של מקדם האתרים, אך יש להשתמש בהן בצורה נכונה ומושכלת.

מעקב שוטף, איתור וטיפול בבעיות, יחד עם יצירת הפניות 301 חדשות במקרה הצורך – כל אלה יתרמו לשמירה על אתר בריא עם חווית משתמש מיטבית ודירוג גבוה במנועי החיפוש. אז קחו את הזמן להכיר את נושא הפניות 301 לעומק, הטמיעו את הפרקטיקות המומלצות בתחום, ותראו איך האתר שלכם נהנה מביצועים משופרים ומיצוב טוב יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

רוצים ללמוד יותר על קידום אתרים בגוגל? למדריך שלנו לחצו!

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות