פרסום בטיקטוק

תמונה ראשית לדף פרסום בטיקטוק
תמונה ראשית לדף פרסום בטיקטוק

פרסום וקידום ממומן בטיקטוק? חד משמעית כן!

אם הגעתם עד לכאן, סימן שהבנתם שללא שיווק, יהיה קשה מאוד להשיג לקוחות או לשמר לקוחות קיימים בעולם העסקים המודרני של היום.
שיווק הוא כלי הכרחי אך הוא מביא איתו גם המון אתגרים ושאלות. השאלה הראשונה היא לרוב – 'איפה כדאי לפרסם ולשווק את העסק'?

בשנה האחרונה רבים מהלקוחות שלי עברו מפרסום בפלטפורמות החברתיות (גוגל, פייסבוק, אינסטגרם) לפרסום בטיקטוק, ואני יכול להגיד לכם שברוב מוחץ כולם התאהבו בפלטפורמה הזאת והיום כבר לא רוצים לחזור אחורה מכמה סיבות.

ראשית, הפרסום הממומן בטיק טוק זול יותר והתחרות על כל ליד קלה יותר, כלומר רוב העסקים מעדיפים שלא לפרסם שם מסיבות שונות, מה שמעניק יתרון לאלה שבוחרים כן להשתמש בפלטפורמה.

פרסום ממומן בטיקטוק מול פייסבוק יתרונות וחסרונות

אז בואו נכיר קצת את טיק טוק!
מדובר ברשת חברתית מכתיבת טרנדים המתבססת על סרטונים קצרים. הפלטפורמה זוכה לאהדה בקרב הקהל הישראלי ככלל ובקרב ילדים ובני נוער בפרט. 

קהל מבוגר בגילאי 40+ כנראה שלא תפגשו שם, אבל לאחרונה ניתן לראות עוד ועוד נוהרים לפלטפורמה הפופולרית. כך שאם העסק שלכם פונה לקהלים צעירים, כדאי שתשקלו ברצינות להתחיל לעבוד עם הפלטפורמה המדוברת – מהלך שיגדיל לכם את המכירות בעשרות אחוזים וכן את החשיפה הציבורית באופן משמעותי שלא תוכלו לקבל בשום פלטפורמה אחרת.

לצד כל היתרונות, יש גם חסרונות ואתגרים בפרסום בטיקטוק שהרבה לא יודעים.
אז בואו נדבר עליהם לעומק.

יתרונות – בפרסום ממומן בטיקטוק

לידים
במדיה המסורתית התחרות גדולה ומתקיימת מול 50 עסקים לליד, לעומת זאת בטיקטוק התחרות היא מול 10 חברות לליד, שזה טורף את כל הקלפים כי אחוזי הסגירה גדולים יותר!!

טכנולוגיה
הפרסום הממומן בטיק טוק הוא מרענן, חדשני, מושך את הצופה ומציג תמונת מצב עסקית בריאה שמראה על התקדמות תמידית במגרש הדיגיטל.

מחיר
בסוף מה שמניע את השוק הישראלי הוא עלות מול התועלת. בתחום זה מדובר ביתרון מובהק לטיק טוק, כי עלות לחשיפה בפלטפורמה מאוד מאוד זולה, מה שמשפיע ישירות על עלות הליד.

חסרונות – בפרסום ממומן בטיקטוק

מיקוד
 פילוח קהל היעד בטיק טוק לא מתבצע על ידי רדיוס, מה שאומר שלעסקים מקומיים יהיה קשה יותר לפרסם שם באופן עצמאי.

קמפיינים
מילת המפתח בטיק טוק היא "ויראלי". הפלטפורמה דורשת תחזוקה ויצירת תוכן חדש באופן קבוע. גם לטובת החשיפה וגם לטובת רענון העמוד ואספקה של תכנים חדשים כל הזמן.

הקמפיינים שנעלה יהיו בדרך כלל לתקופת זמן קצרה על פי הטרנד, כדי למנוע את שחיקתו של הקמפיין. מה שאומר שעבודה על כל קמפיין דורשת יותר מאמץ.

לסיכום על חסרונות ויתרונות בקידום בטיק טוק

כמו שאמרנו בפרסום ממומן בפייסבוק אנחנו מתחרים מול 50 עסקים על ליד אחד, בטיק טוק אנחנו מתחרים מול 10 חברות על ליד שזה מטורף!

זאת אומרת שאחוז הסגירה גבוהים.

פרסום ממומן בטיקטוק הוא חדש ללקוח, מרענן, ומאוד מושך מה שגורם ללקוחת להבין שיש פה עסק שמתקדם בעולם הדיגיטל.

העלות לחשיפה בטיק טוק היא מאוד זולה זאת אומרת שעלות הליד מאוד זולה.

המיקוד בטיק טוק לפי רדיוס לא קיים, זאת אומרת שיש עסקים מקומיים שיהיה להם יותר קשה לפרסם שם בלי המיקוד.

טיקטוק דורשת תחזוק ויצירה של סרטונים חדשים כל הזמן, זאת אומרת שהעבודה שם בניהול של הקמפיין היא הרבה יותר קשה.

הא' ב' של פרסום בטיקטוק

כמו שאמרנו שיווק הוא כלי חשוב בעולם העסקי, ללא שיווק אי אפשר להשיג לקוחות או לשמר לקוחות קיימים וטיקטוק היא הפלטפורמה הנכונה בשביל זה.

השאלה אם ואיך לפרסם ולשווק את העסק. אם כן, היום יותר ויותר עסקים בישראל מבינים כי כדאי להם לפרסם בטיק טוק.

טיקטוק היא רשת חברתית שמבוססת על פרסום סרטונים קצרים. רשת זו זוכה לפופולריות עצומה בישראל בקרב ילדים ובני נוער וגם בקרב גילאים יותר מאוחרים כמו גילאי העשרים או השלושים פלוס. 

לרוב, אנשים מעל גיל 40 או 50 לא יגלשו בטיקטוק, אלא יעדיפו לגלוש בפייסבוק.

אם יש לכם מוצר הפונה לפלח שוק, זה אין ספק שאתם צריכים לחשוב על האופציה של פרסום בטיק טוק. באמצעות פרסום ברשת זו, אפשר להגדיל את המכירות שלכם בעשרות אחוזים ולהגדיל באופן משמעותי את החשיפה הציבורית שהעסק שלכם מקבל.

טיפים לפרסום בטיקטוק:

הכל מתחיל ונגמר בתוכן טוב. בדרך כלל סרטון המלווה בסאונד תואם ו'קאטים' נכונים של עריכה, שיוצרים עניין בסרטון. 

המטרה היא להשאיר חותם, להכתיב טרנד חדש או להיצמד לטרנד חדש בטיימינג מספיק מוקדם כדי שימשוך את העין של הצופה. כמובן שאף אחד לא נולד משווק (אל תופתעו אבל גם אני לא..) וזאת למידה תוך כדי תנועה,
כך שלעסקים עם ידע מצומצם בפלטפורמות החברתיות יהיה קשה יותר לקדם את עצמם ברשת כמו טיק טוק.

במקרה כזה עדיף לפנות לחברת פרסום המתמחה בתחומים אלו.

3 שגיאות שכדאי להימנע מהם בעת פרסום וקידום ממומן בטיקטוק:

כאשר מפרסמים בטיק טוק, יש מספר דברים שכדאי להימנע מהם בעת הפרסום. אז מה לא לעשות ?

  1. קחו השראה מעסקים דומים אך אל תעתיקו סרטונים של אחרים אחד לאחד. הימנעו מפרסום סרטונים שמקדמים מסר פוליטי או עלולים להתפרש כגזעניים.
  2. הימנעו מפרסום סרטונים שיכולים להיתפס כבעלי משמעות פוליטית או משמעות גזענית.
  3. דיוק הוא שם המשחק !
    דייקו את עצמכם כמה שאפשר – זה מה שיהפוך את הסרטון שלכם מטוב לוויראלי.
    המשפט הראשון בסרטון שלכם הוא זה שיקבע אם הצופה ימשיך לגלול לסרטון הבא או יישאר לשמוע את המסר שלכם – ככה שחשוב מאוד שהמסר יהיה ברור ומובהק ויוצג בפתיח של הסרטון.

3 דגשים שחשוב לשים לב אליהם שמפרסמים בטיקטוק:

דבר נוסף שחשוב להתייחס אליו הוא תכנון הסרטון ויצירת תסריט מבעוד מועד. אם הסרטון שלכם כולל מלל, כתבו אותו במסודר ודאגו שהמצטלמים יידעו אותו בעל פה טרם תחילת הצילומים.

צלמו את הסרטון בכמה זוויות צילום שונות, כדי לייצר עניין בעריכת הסרטון. רק אחרי שהגעתם לתוצר מוגמר שאתם מרוצים ממנו העלו אותו לרשת.

 אם יש באפשרותכם ליצור שיתופי פעולה עם חברות נוספות, משפיענים או יוצרי תוכן בעלי עמודים עם מספר גבוה של עוקבים – מה טוב.
ברגע שאתם מעלים את התוכן, תייגו גם אותם או בקשו מהם להעלות את התוכן בעמוד שלהם, זהו מהלך הכרחי להגברת הפעילות אצלכם בעמוד!

יחד עם זאת, ככל שהפעילות שלכם תהיה גבוהה יותר, בהיקף גבוהה של פלטפורמות, כך החשיפה תעלה, הלקוחות יצטברו מהר יותר, מה שבטווח הארוך יניב רווחים גבוהים יותר.

בקיצור כאשר אתם מפיקים סרטון לפרסום ברשת טיקטוק, חשוב שתשימו לב ש:

אתם מתכננים את תוכן הסרטון מראש. ניתן לצלם את הסרטון כמה פעמים שצריך עד שמגיעים לתוצאה שרוצים. רק אחרי שאתם בטוחים שהסרטון איכותי מספיק – תעלו אותו לרשת.

לוקחים חלק בטרנדים חמים שיש ברשת או משתמשים במשפעיני רשת שיש להם הרבה עוקבים בסרטונים שלכם.

לא מצלמים סרטונים שהשפה בהם גבוהה מדי – תקפידו שהשפה בסרטונים תהיה כמו שמדברים בשיחה עם חברים.

חברת פרסום מקצועית תוכל לבנות לכם פרופיל וזהות אחידה בטיקטוק ובכלל בכל הרשתות החברתיות האחרות ובגוגל. ככל שתפרסמו את העסק שלכם ביותר פלטפורמות ברחבי הרשת – כך הנוכחות והחשיפה שהעסק שלכם יקבל יהיו גבוהות יותר ויביאו לכם יותר לקוחות.

עד עכשיו דיברנו על הפלטפורמה, הסיכונים וההזדמנויות שלה.
אבל איך בתכלס עושים את זה בפועל? הכנתי לכם מדריך קצר לקידום ממומן בטיקטוק ללא עלות.

בואו נתחיל :

הדרכה לייצירת קמפיין ממומן בטיקטוק בחינם

  1. ייצרו סרטון מושך ומגניב (עדיף בעזרת יוצר\ת תוכן).
  2. ייצרו קריאייטיב שמשרת את המסר שלכם וקולע בול למטרה.
  3. שנו את הגדרות העמוד שלכם בטיק טוק לפרופיל עסקי.
  4. העלו את הסרטון. כנסו להגדרת הסרטון – לחצו על 3 נקודות – הגדירו את המודעה כממומנת – ואז קבלו קוד.
  5. כנסו ל לאדס מנגר של טיקטוק.
    .GET STARTED

העסק> אחרי שיצרתם אדס מנגר לחצו על קרייט > ליד גנרישיין > תנו שם לקמפיין > הגדירו תקציב מינימום של 20 דולר > טרגטו קהל פוטנציאלי

ו . עברו הלאה > לחצו על Use TikTok account to deliver Spark Ads > Use other authorized account or post >

authorize tiktok post > שימו את הקוד שקיבלתם לחצו על חפש.

ז. חפשו tiktok post לחצו על זה > סמנו את המודעה שלכם > תאשרו > תבנו טופס > תלחצו על 'המשך' והנה לכם קמפיין קלאסי ראשון בטיק טוק. פשוט נכון?.

נסיים במדריך תמונות לפרסום ממומן בטיק טוק : לחצו על התמונה ו לחצו על החץ מצד ימין.

בהצלחה!

השתכנעתם שאתם עוברים לטיק טוק? מעולה נתראה שם (:

צריכים עזרה נוספת או מתלבטים האם העסק שלכם מתאים לקידום בטיק טוק ?
צרו קשר לקבלת כל התשובות!

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות