גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס וכיצד השימוש בו יכול להאיץ את הצלחת קידום האתר שלך?

למה גוגל אנליטיקס כל כך חיוני בקידום האתר?

האם תהיתם פעם איך להפוך את האתר שלכם מסתם אחד לאחד כזה שמכניס גולשים איכותיים שבאים לקנות?

לכל מקדם אתרים טוב יש סוד משלו, ואני פה לגלות לכם עליו, גוגל אנליטיקס!

הכלי הטוב ביותר להשנה ושיפור האתר שלכם מכל הבחינות. בעזרת הכל תוכלו לראות מי מבקר באתר שלכם, איזה פעולות הוא עושה, מאיפה הוא הגיע, מתי הוא נטש את האתר ועוד.

בקיצור הכלי הזה יעזור לכם להבין מה הגולשים עושים באתר שלכם ובכך תוכלו לשפר את חווית המשתתש של התוכן

לדוגמה בן אדם נוטש את העמוד אודות, לוחץ על טופס והטופס לא נשלח לו, מה נעשה במצד כזה? ברור שנתקן את הטופס.

עד לפה הבנתם? יופי מעולה!

מהן התכונות המרכזיות של Google Analytics שמגבירות את קידום האתר?

גוגל אנליטיקס הוא כלי המשמש מקדמי אתרים רבים, הוא מלא בתכונות שיכולות לעזור לאתר שלכם לקבל יתרון במרוץ הקידום. הפיצרים שם כמו דיווח בזמן אמת, תכונה שמאפשרת לכם לרגל אחר הפעילות באתר שלכם בזמן שהיא מתרחשת. ממש כמו נץ, אתם יכולים לצפות מי נכנס לאתר שלכם, באילו עמודים הוא צפה, ולהתערב עם שינויים תוך כדי תנועה.
לאחר מכן, יש את תובנות קהל. חשבו על זה כעל כרטיס מאחורי הקלעים לעולם המבקרים שלכם. אתם מכירים את הגיל, העניין, המיקום ואפילו את הציוד הטכנולוגי של הקהל שלכם. מידע זה הוא זהב להתאמת התוכן שלכם ולהבטיח שהוא יפגע בתוו הנכון עם הקהל שלכם.
ואסור לנו לשכוח את זרימת ההתנהגות. זה כמו מפת אוצר שמראה איפה המבקרים שלכם משוטטים באתר שלכם. אתם יכולים לראות את הנתיבים שהם עוברים, את התוכן שהם אוהבים ואת המקומות שבהם הם עוזבים את הספינה. עם המידע הזה, אתם יכולים להפוך את האתר שלכם למעניין כמו סדרה ששווה לצפות בה.
כל אחת מהתכונות הללו היא בעלת ברית חזקה בקידום האתר שלכם, ועוזרת לכם למשוך יותר מבקרים, לשמור אותם מעורבים ולהפוך אותם למעריצים נאמנים.

כיצד ניתוח הנתונים של האתר שלך מוביל לביצועים טובים יותר?

לעבד מספרים ולנתח נתונים אולי לא נשמע כמו ההרפתקה המרגשת ביותר, אבל כשזה מגיע לאתר שלך, זהו מסע שיכול להוביל לאוצר. עם Google Analytics, אתה לא רק מסתכל על סטטיסטיקות יבשות; אתה מגלה את הסיפור של ביצועי האתר שלך. כל קליק של מבקר הוא כמו טביעת רגל בחול הדיגיטלי, שמובילה אותך להבין מה עובד ומה לא.
לדוגמה, מעקב אחר המרות הוא הנשק הסודי שלך למדידת הצלחה. הכל עניין של הבנת הפעולות שחשובות – בין אם זו רכישה, הרשמה או הורדה. על ידי מעקב אחר המרות אלה, תוכל לראות אם האתר שלך פוגע ביעדים שלו או שאתה צריך לשנות את האסטרטגיה שלך כדי לגרום למספרים האלה לזנק.
ואז יש את הדוחות המותאמים אישית, אמנות המלחמה האישית שלך. זה מאפשר לך להתמקד בנתונים החיוניים לקמפיין שלך. התאם אישית את התצוגות שלך כדי להתמקד במדדים שחשובים לך וסנן את הרעש. זה כמו שיש לך תוכנית קרב מותאמת אישית שעוזרת לך לקבל החלטות מושכלות כדי לגבור על המתחרים ולהגביר את ביצועי האתר שלך

מה צריך לפני הגדרת Google Analytics?

לפני שצוללים לעולם של ניתוח נתונים עם Google Analytics, יש כמה דרישות מוקדמות שצריך לסדר. קודם כל, צריך שיהיה אתר אינטרנט מתפקד לעקוב אחריו. זה אולי נראה ברור מאליו, אבל צריך לוודא שהאתר באוויר ונגיש לציבור. לאחר מכן, צריך חשבון Google. אם עדיין אין לכם אחד, יצירת חשבון Google היא בחינם ופשוטה.
לאחר שחשבון Google שלכם מוכן, צריך לוודא שיש לכם גישה של מנהל לאתר האינטרנט שלכם. הגישה הזו קריטית כי צריך להוסיף את קוד המעקב של Google Analytics לקוד של האתר. בלי רמת גישה כזו, לא תוכלו לבצע את השינויים הדרושים כדי להתחיל לאסוף נתונים.
לבסוף, כדאי שתהיה לכם מטרה ברורה. מה אתם רוצים לעקוב אחריו ולמה? בין אם זה מספר המבקרים, המקור של התנועה שלכם או איך משתמשים מקיימים אינטראקציה עם התוכן שלכם, לדעת מה אתם מנסים להשיג עם Google Analytics יעזור לכם להגדיר את ההגדרות שלכם בצורה יעילה יותר מההתחלה. עם האלמנטים האלה במקום, אתם מוכנים להגדיר את גוגל אנליטיקס ולהתחיל לאסוף תובנות יקרות ערך על הביצועים של האתר שלכם.

כיצד ליצור חשבון Google Analytics?

יצירת חשבון Google Analytics היא תהליך פשוט שפותח עולם של נתונים עבור האתר שלך. התחל בביקור באתר Google Analytics ולחץ על לחצן 'הירשם'. כאן, תתבקש להיכנס באמצעות חשבון Google שלך. לאחר הכניסה, תועבר לדף חדש שבו תוכל להגדיר את חשבון Google Analytics שלך.
יתבקש ממך לספק שם חשבון, שיכול להיות שם החברה או האתר שלך. Google מאפשרת לך להחזיק מספר חשבונות תחת חשבון Google אחד, לכן בחר שם שמזהה בקלות את האתר שאתה עוקב אחריו. לאחר מתן שם לחשבון שלך, תעבור למה ש-Google Analytics מכנה 'נכס'. בהקשר זה, נכס מייצג בדרך כלל אתר או אפליקציה שברצונך לעקוב אחריהם.
מלא את שם האתר שלך, כתובת האתר ובחר קטגוריית תעשייה ואזור זמן לדיווח. פרטים אלה עוזרים ל-Google Analytics להתאים את החוויה לצרכים הספציפיים שלך. לאחר השלמת מידע זה, יוצג בפניך מזהה מעקב וקטע קוד JavaScript – זהו קוד המעקב של Google Analytics שלך. תצטרך להוסיף קוד זה לקוד האתר שלך כדי שהמעקב יתחיל. לאחר שתעשה זאת, תצור בהצלחה חשבון Google Analytics ותוכל להתחיל לצלול לנתונים של האתר שלך.

למדריך המלא והחינמי של גוגל על הכלי אנליטיקס לחצו!

אסכם בקצרה התחילו לעקוב אחר ההצלחה שלכם עם Google Analytics!
עם חשבון Google Analytics שהוגדר וקוד המעקב במקום, אתם כעת מצוידים בצורה מיטבית, כדי לעקוב אחר ההצלחה של האתר שלכם. כלי עוצמתי זה יספק לכם תובנות יקרות ערך לגבי התנהגות המבקרים שלכם, מקורות התעבורה וביצועי התוכן. השתמשו בנתונים אלה כדי לקבל החלטות מושכלות שיכולות להוביל לחוויות משתמש משופרות, מעורבות מוגברת ובסופו של דבר להשגת היעדים המקוונים שלכם. זכרו, המסע להבנת הקהל שלכם ולשיפור האסטרטגיות שלכם הוא מתמשך, ו-Google Analytics הוא החבר שלכם בכל צעד ושעל בדרך.

אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר המקיף שלי קידום אתר בגוגל בשנת 2024 הדרכה שתלמד אותכם מ א – ת כיצד לעשות קידום בגוגל!

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות