גוגל סרץ קונסול

המדריך המקיף לחיבור אתר לגוגל סרץ קונסול
המדריך המקיף לחיבור אתר לגוגל סרץ קונסול

חיבור האתר לגוגל סרץ קונסול יסייע לנו בקידום האתר ומעקב אחרי מיקומי האתר מילות המפתח והשאילתות בנוסף גוגל סרץ קונסול מספק לנו מידע על דפים, קליקים, תפוצה, חשיפה ועוד.

מה הם הסיבות העיקריות שבגללן נחבר את האתר לגוגל סרץ קונסול?

  1. מעקב אחר הביצועים של האתר במנוע החיפוש: גוגל סרץ קונסול מספק מידע מפורט על איך דפי האתר שלך מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. תוך שימוש בכלי זה, אתה יכול לראות אילו דפים מקבלים יותר תצוגות, אילו כניסות אורגניות (מתוצאות החיפוש) יש להם, ואיך משתמשים פועלים עם האתר שלך.
  2. איתור בעיות טכניות: כלי זה מאפשר לך לזהות בעיות טכניות באתר שלך שעשויות למנוע מגוגל לצאת למסלול בזמן סריקה וכידון במאפייני האתר. לדוגמה, אתה תוכל לראות אם יש לך דפים שטעותים (404), אם יש בעיות בקישורים או בקריית קובץ robots.txt ועוד.
  3. עזרה לגוגל להבין את האתר שלך: על ידי חיבור האתר שלך לגוגל סרץ קונסול, אתה עוזר למנות את גוגל לסרוק ולהבין את האתר שלך בצורה טובה יותר. זה יכול לשפר את הגיוס והתצוגה של דפים בתוצאות החיפוש של גוגל.
  4. מידע על קישורים נכנסים: גוגל סרץ קונסול מספק מידע על קישורים נכנסים (backlinks) לאתר שלך. קישורים נכנסים הם קישורים שמקשרים מאתרים אחרים אל האתר שלך. הם משפיעים על מעמד האתר שלך בתוצאות החיפוש, כיוון שגוגל רואה אותם כהמלצות חיצוניות על האתר. באמצעות גוגל סרץ קונסול, אתה יכול לראות אילו אתרים מקשרים אליך ואיזה דפים על האתר שלך יש להם קישורים חיצוניים. זה מאפשר לך לעקוב אחרי תהליכי בניית הקישורים שלך, לזהות אתרים שמקשרים אליך ואולי לפתוח יחסי שותפות ושיתוף עם אתרים אלו.
  5. שליחת מפת אתר: לסריקה טובה יותר ומהירה הרבה יותר באינדקס של גוגל, היכנסו למדריך שלנו יצירת מפת אתר XML בגוגל סרץ!
  6. בנוסף, גוגל סרץ קונסול מציג נתונים על מצב האינדיקסציה של האתר במנוע החיפוש. תוכל לראות אילו דפים מאתרך מופיעים במאגר האינדקס של גוגל ואילו דפים נדחים. זה מאפשר לך לבצע שינויים ולשפר את איכות האתר על מנת שגוגל ייתן משקל גבוה יותר לדפים הרלוונטיים ויכניסם לאינדקס.

    כיצד נראה מצג הנתונים בגוגל סרץ

     

    חיבור אתר לגוגל סרץ קונסול
    חיבור אתר לגוגל סרץ קונסול

כדי לחבר את האתר שלך לגוגל סרץ קונסול (Google Search Console), עליך לבצע את השלבים הבאים:

  1. צור חשבון בגוגל סרץ קונסול – היכנס לאתר גוגל סרץ קונסול (https://search.google.com/search-console/) והתחבר לחשבון הגוגל שלך. אם אין לך חשבון, צור אחד חדש.
  2. הוסף את האתר שלך – לחץ על "הוסף נכס" ובחר באפשרות "אתר" והוסף את כתובת ה-URL של האתר שלך.
  3. אמת את האתר – כדי להוסיף את האתר שלך לגוגל סרץ, עליך לאמת את האתר שלך. ישנן שתי אפשרויות לאימות – דרך העלאת קובץ HTML לשרת האתר שלך או דרך התאמת רשומת DNS.
  4. בדוק את המידע המוצג – לאחר האימות של האתר שלך, תוכל לגשת ללוח הבקרה של Google Search Console כדי לבדוק מידע חשוב על האתר שלך, כגון מספר הפעמים שהאתר שלך הופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, את המילות המפתח הנמצאות בקרבת האתר ואת הקישורים החיצוניים שקשורים לאתר שלך.

בשביל להטמיע את קוד ה HTML בתוך האתר הוריד את התוסף WPCODE הטמיעו את הקוד שקיבלתם מגוגל סרץ בהאד האתר הכללי

זהו, כעת האתר שלך מחובר לגוגל סרץ קונסול ותוכל לקבל מידע חשוב ונתונים על הביצועים של האתר שלך במנוע החיפוש של גוגל.

בעיות אתר בסרץ קונסול

ישנם בעיות חוזרות בגוגל סרץ שנראות ככה

כתבנו לכם את סוגי הבעיות הנפוצות בגוגל סרץ וכיצד אתם יכולים לפתור את זה. זכרו בדקו וטפלו בכל הבעיות.

1. בעיות אימות: ישנה בעיה נפוצה אחת, אימות הבעלות על האתר שלך ב-Google Search Console. כדי לתקן זאת, ודאו שעקבתם אחר תהליך האימות של Google כהלכה. אתם יכולים לאמת את הבעלות, באמצעות העלאת קובץ HTML, תג HTML, רשומת DNS או Google Analytics. אם האימות נכשל, בדוק שוב שהצבת את קוד האימות במיקום הנכון ושהאתר שלך נגיש.

2. בעיות בהוספה לאינדקס: אם דפי האתר שלך אינם מתווספים לאינדקס על ידי Google, בדוק אם יש שגיאות סריקה או בעיות כלשהן בקובץ robots.txt של האתר שלך. השתמש בדוח "כיסוי" ב-Search Console כדי לזהות שגיאות בהוספה לאינדקס ולטפל בהן באופן מיידי. ודא שהאתר שלך ניתן לסריקה ושדפים חשובים אינם חסומים על ידי robots.txt או מטא תגיות.

3. פעולות ידניות: Google עשויה להחיל פעולות ידניות באתר שלך אם היא מפרה את הנחיות האיכות שלה. אם אתה מקבל התראה על פעולה ידנית ב-Search Console, עיין בפרטים שסופקו ונקוט פעולות מתקנות בהתאם. לאחר שתפתרו את הבעיות, שלחו בקשה לבדיקה מחדש ל-Google לבדיקה ידנית.

4. בעיות ב-Sitemap: אם מפת האתר שלכם לא נשלחה או מעודכנת כהלכה ב-Search Console, ייתכן ש-Google תתקשה להוסיף את הדפים שלך לאינדקס. שלחו מפת אתר מעודכנת ב-Search Console כדי להבטיח ש-Google תוכל לסרוק ולהוסיף את התוכן שלכם בצורה מדויקת. בדקו באופן קבוע אם יש שגיאות או אזהרות הקשורות למפת ה-Sitemap שלך וטפל בהן בהקדם.

5. בעיות שימושיות לנייד: עם החשיבות ההולכת וגוברת של אתרים ידידותיים לנייד, חיוני לטפל בכל בעיות השימושיות לנייד שמדווחות על ידי Google Search Console. השתמשו בדוח "שימושיות לנייד" כדי לזהות ולתקן בעיות שעלולות להפריע לחוויית המשתמש במכשירים ניידים. בעיות נפוצות כוללות גודל גופן קטן, תצורת נקודת מבט ויעדי הקשה קרובים מדי זה לזה.

6. שגיאות נתונים מובנים: אם האתר שלכם משתמש בתגי עיצוב של נתונים מובנים, חשוב לוודא שהוא מיושם כהלכה. Search Console מספק דוח "תוצאות עשירות" שבו תוכלו לזהות שגיאות או אזהרות הקשורות לנתונים מובנים. תקנו את הבעיות האלה כדי לשפר את מראה האתר שלכם בתוצאות החיפוש ולאפשר Rich Snippets אם רלוונטי.

כיצד Google Search Console מסייע לנו לקדם את האתר?

Google Search Console (GSC) מציע מספר תכונות וכלים שיכולים לעזור לך לקדם את האתר שלך. אז איך גוגל סרץ יכול לסייע לנו בקידום האתר?

1. תובנות ביצועים: מספק נתונים ותובנות חשובות לגבי ביצועי האתר שלך בתוצאות החיפוש של Google. אתה יכול לראות את מילות המפתח והביטויים שבהם משתמשים משתמשים כדי למצוא את האתר שלך, יחד עם מספר הקליקים, ההופעות, שיעור הקליקים והמיקום הממוצע. מידע זה עוזר לך להבין אילו דפים ומילות מפתח מובילים תנועה ומאפשר לך לבצע אופטימיזציה של התוכן ואסטרטגיית ה-SEO שלך בהתאם.

2. בקרת אינדקס וסריקה: מאפשר לך לשלוח את מפת האתר שלך, מה שעוזר לגוגל להבין את מבנה האתר שלך ולהוסיף אותו לאינדקס בצורה יעילה יותר. אתה יכול גם להשתמש בכלי "בדיקת כתובות אתרים" כדי לבקש מגוגל לסרוק ולהוסיף לאינדקס דפים ספציפיים. על ידי הבטחת האתר שלך באינדקס כהלכה, אתה מגדיל את הנראות שלו בתוצאות החיפוש ומקדם את יכולת הגילוי שלו.

3. בדיקות התאמה לניידים: עם השימוש הגובר במכשירים ניידים, יש חשיבות מכרעת ליצירת אתר מותאם לנייד. GSC מספק דוח "שימושיות לנייד" המדגיש את כל הבעיות שעלולות להשפיע לרעה על חוויית המשתמש בנייד. על ידי טיפול בבעיות אלו, תוכל לשפר את הידידותיות של האתר שלך לנייד ולשפר את הנראות שלו בתוצאות החיפוש בנייד.

4. סימון נתונים מובנים: מאפשר לך לבדוק ולאמת את סימון הנתונים המובנים של האתר שלך. על ידי הטמעת נתונים מובנים, תוכל לשפר את רישומי החיפוש שלך עם Rich Snippets, שיכולים למשוך יותר תשומת לב ולספק מידע נוסף למשתמשים. GSC עוזר לך לזהות שגיאות או אזהרות ביישום הנתונים המובנים שלך, ומבטיח שהאתר שלך כשיר ל-Rich Snippets.

5. פעולות ידניות ובעיות אבטחה: GSC מודיע לך על כל פעולות ידניות שהופעלו על האתר שלך על ידי Google עקב הפרות מדיניות. זה גם מתריע אם יש בעיות אבטחה כלשהן שזוהו באתר שלך, כגון תוכנות זדוניות או תוכן פרוץ. על ידי טיפול בבעיות אלו באופן מיידי, תוכל לשמור על נוכחות בריאה ומאובטחת באתר, אשר חיונית לקידום אמינות האתר שלך ואמון המשתמש.

6. קישורים וניתוח קישורים נכנסים: משפק תובנות לגבי אתרי האינטרנט החיצוניים המקשרים לאתר שלך. אתה יכול לנתח את האיכות והכמות של קישורים נכנסים, לזהות קישורים פוטנציאליים לספאם, ולהתנער מכל קישור מזיק. על ידי מעקב אחר פרופיל ה-backlink שלך, אתה יכול לשפר את סמכות האתר שלך ואת דירוג החיפוש, מה שיוביל להגברת קידום האתר.

טיפ- שליחת אינדקס ידני! לאחר כל עדכון שלחו אינדקס ידני בכך תידעו את גוגל על שינוי בדף, הפועלה תאפשר לכם מרווח תיקונים ופור על המתחרים. כיצד עושים את זה?

נכנסים לגוגל סרץ קונסול, לוחצים על דפים, מדביקים את היוראל של הדף, לאחר הסריקה יוצג לכם דף עם הסריקה האחרונה של העמוד + בקשה לאינדקס ידני זה נראה ככה:

בסך הכל, Google Search Console הוא כלי רב ערך המספק תובנות ופונקציונליות חיוניות לקידום האתר שלך ביעילות

למדריך המלא שלנו על קידום אתרים אורגני בשנת 2024 לחצו כאן!

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות