פרסום ממומן
פרסום ממומן

קידום ממומן

קידום ממומן למה זה כל כך חשוב לעסק?

העולם החדש הינו נקודת מפנה של עסקים רבים, מהפכת האינטרנט הביאה איתה שינוי מהותי בצורת הפרסום והשיווק. אחת השיטות המתקדמות והמוצלחות ביותר שנוצרו היא קידום ממומן, אשר מאפשר לעסקים להגיע ביעילות ובצורה מדוייקת לקהל היעד שלהם. במאמר זה אספר לכם על ערוצי השיווק השונים לפרסום ממומן. אבל רגע לפני זה בוא נוודא שאתם בכלל יודעים מה זה קידום ממומן?

קידום ממומן הוא שיטת קידום בה משלמים לאתרים (כמו גוגל או פייסבוק), כסף על מנת שהם ייתנו לנו שטח פרסום בהם. כלומר, אתם משלמים סכום כסף לאתרי אינטרנט, על מנת שהם יפרסמו בהם מודעות שיווקיות לעסק שלכם.

את המודעות השיווקיות, אני והצוות המקצועי שלי מנסחים עבורכם לאחר הרבה מחשבה, מחקר מילות מפתח, והכרה לעומק של קהל היעד שלכם. המפתח להצלחה בפרסום ממומן, זה קודם כל להבין, למי בכלל העסק שלכם פונה? איזה לקוחות בדיוק אתם רוצים למשוך לעסק? כי, אם אתם פונים רק לנשים או רק לבני נוער, חשוב להתייחס לכך בפרסום, ועבור כל קבוצת לקוחות כזאת אופן הפרסום והאופן שיש לגשת אליהם יהיה שונה.

קידום ממומן באינסטגרם ופייסבוק

הרשתות החברתיות כבשו את מסכי המחשב והסמארטפונים שלנו עוד בתחילת שנות האלפיים.

כל אחד מכיר את פייסבוק או את אינסטגרם ומי שלא נמצא שם – לא באמת קיים.

אין כמעט אדם ללא חיבור לרשת חברתית. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והרשתות הופכות לפופולאריות יותר, גם קהל היעד שלהן נעשה מגוון יותר. 

אם בעבר פייסבוק היה לצעירים בלבד, כיום גם מבוגרים ואפילו סבים וסבתות גולשים בו. זאת אומרת שהסיכוי שקהל מגוון יותר יראה את התוכן שלכם הוא גבוה.

היתרון של הפרסום הממומן בפייסבוק, הוא שניתן להתאים באמצעות מאגר הנתונים שיש לאפליקציה על כל המשתמשים בה, מודעות שיווקיות באופן אישי. אם למשל מישהי מפרסמת בפרופיל או בסטטוס שלה בפייסבוק שהיא התארסה, אז אם אתם מעצבי טבעות נישואין, בעלי אולם אירועים, או בעלי חברת קייטרינג, תוכלו לבחור שהמודעה הממומנת שלכם תופיע רק בחשבון שלה או של נשים וגברים בעלי סטטוס או פרופיל דומה.

וזה כל היופי של הפרסום הממומן בפייסבוק, הודעה שתופיע בחשבון של אדם א' לא תופיע בהכרח בפרופיל של אדם ב', למה? כי המאפיינים האישיים שלהם כמו הגיל, תחומי העניין, המקצוע והמצב המשפחתי הם לא זהים אחד לשני.

הפרסום הממומן בפייסבוק יכול לאפשר לבעלי עסקים להגיע באופן ישיר לקהל היעד שלהם ורק אליו!

נשמע פשוט נכון?

אז זהו שלא!

בשביל שתוכלו להגיע לקהל היעד שלכם בפייסבוק, וגם תוכלו לקבל מכך לקוחות בפועל שיעברו מהדף העסקי שלכם לקניות או לרכישת מוצרים או שירותים מהעסק שלכם, חשוב שהפרסום יהיה מותאם לקהל היעד, מקורי והכי חשוב לא ישיר מדי מצד אחד ולא בוטה מדי מצד שני.

פרסום שעובד הוא פרסום שהלקוח מזדהה עם עצמו, מזהה את עצמו בו, מעורר בגולש\לקוח סקרנות, עניין והכי חשוב מעורר בו רגש.

פרסום ממומן באינסטגרם

אפשר להגיד שאינסטגרם היא האחות הקטנה של הפייסבוק ; חדשה יותר, צעירה יותר ושובבה יותר. עם יותר מחצי מיליון משתמשים, שהולכים וגדלים בקצב מסחרר, אינסטגרם לגמרי כאן כדי להישאר. 

רוב קהל היעד שגולש באינסטגרם הם צעירים, בני נוער וילדים, אם כי לא רק. אם העסק שלכם פונה לקהל צעיר ומטה – אינסטגרם תהיה ערוץ מצוין לקידום העסק שלכם. יש הרבה דרכים לקידום באינטסגרם- החל מפתיחת עמוד עסקי ועד לשימוש בפרזנטורים שיפרסמו את השירותים שאתם מציעים.

באינסטגרם אפשר לקדם כל מה שעולה על דעתכם, בעיקר אם הוא מצטלם טוב מבחינה ויזואלית. הרבה אנשים מנצלים את הפלטפורמה הפופולרית הזו כדי שיכירו אותם – זמרים, דוגמנים, שחקנים ועוד. ילדים ובני נוער משתמשים באינטסגרם כדי לפרסם מוצרים תמורת סכום סמלי או פרסום; בעזרת המלצות, ביקורות ותיוגים בסטורי. אז אם ילדים בני 16 עושים את זה, למה שאתם לא תצליחו?

קחו בחשבון שהאינסטגרם עובד בעיקר על פוסטים חזותיים וסרטונים, ופחות על מילים. אז זה הזמן להשקיע בתמונות יפות שמושכות את העין ולגרוף לייקים. כפי שציינו, הגולשים באינסטגרם הם בעיקר צעירים, בני נוער (בעיקר נערות) וילדים, ככה שעסקים שאינסטגרם טוב בקידומם הם בעיקר עסקים צבעוניים שמתאימים לקהל צעיר; בנושאי אופנה, קניות, לייף סטייל, מסיבות, טיולים ועוד. העסק שלכם מציע שירותי מנעולנות? בנייה? ניקיון? כנראה שעדיף לכם לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק ולהשקיע את מירב משאבי הפרסום שלכם בפרסום ממומן בפייסבוק.

איך מקדמים עסקים באינסטגרם?

האמת היא שזה די פשוט. כמו כל כלי וירטואלי משוכלל ופופולרי מבית פייסבוק, אינסטגרם השיקה בשנים האחרונות אפשרות ליצירת פרופיל עסקי, שזה מעולה לעסקים! הכלי הזה מדריך אתכם בדיוק איך להשתמש בו לקידום העסק שלכם. לצד שכלולים רבים שיהפכו את החיים העסקיים שלכם במדיה לקלים יותר, יש אפשרויות לקידום פוסטים תמורת תשלום סמלי, אפשרות ליצירת קשר עבור לקוחות, ואפילו הצגת מחירים על גבי התמונות, ככה שלכם לא נשאר הרבה מה לעשות. לא בטוחים איך זה הולך? אין לכם זמן לתחזק את העמוד העסקי? יש אנשי מקצוע שיעשו את זה בשבילכם באיכות ובמקצועיות.

צריכים פרסום ממומן? דברו איתנו עוד היום ונקים עבורכם את הקמפיין הממומן הכי משתלם שיש.

כיצד עושים פרסום ממומן בגוגל?

בגוגל יש שני אפיקי פרסום:

הפרסום הממומן הוא פרסום שבו באמצעות תכנים, בניית מערך קישורים ועוד אמצעים ניתן להביא את העסק שלכם למקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל, עוד על פרסום אורגני בגוגל נרחיב במאמר אחר.

פרסום ממומן בגוגל, הוא דומה באופן פועל הפרסום הממומן בפייסבוק. גם בסוג פרסום זה בגוגל צריך לבחור באיזה מילות מפתח תופיעו והכי חשוב זה להתאים ולדייק את המודעה השיווקי שלכם כך שאם גולש רואה אותה, הוא ילחץ עליה ומשם זה כבר תלוי איך תשווקו לו את העסק והשירותים או המוצרים שלכם.

בכל סוגי הפרסום הממומן ובמיוחד בפרסום כזה בגוגל חשוב לדעת לדייק את המסר השיווקי שלכם כך שהוא יקלע לעניין של כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים.

איך עושים זאת?

על ידי התאמה של המסרים לשפה שמדברת ללקוחות אליהם אתם פונים, לרגש שלהם, לעניין שלהם וגם לשיקולים שלפיהם הם בוחרים את סוג השירות שהם שכורים בסופו של דבר.

חשוב מאוד לציין שקיים הבדל משמעותי בין פרסום ממומן בפייסבוק ובין פרסום ממומן בגוגל:

בגוגל הגולשים מגיעים באופן אקטיבי למודעה. כלומר, הם מחפשים מילת חיפוש מסוימת וכך עולה להם המודעה שלכם (זה שונה בגוגל ads).

בפייסבוק לרוב, אתם מכוונים בפיד של איזה גולשים העסק והמודעה השיווקית שלו יופיעו.

כיום, ישנה אפשרות גם שאם גולש מסוים גלש באתר שלכם שהמודעה שלכם אחר כך תופיע לו בפיד שלו בפייסבוק.

קידום ממומן בגוגל

גוגל הנה הפלטפורמה החזקה ביותר ליצירת תזרים לקוחות קבוע, גוגל מונה כ 3 מיליארד משתמשים מדי יום.

כנראה שגם אתם מחפשים פתרון לבעיות דרך גוגל.

בשביך לקדם באופן ממומן את העסק שלכם בגוגל חשוב לעבור את כל השלבים הבאים:

  • מחקר ביטוי מפתח בתהליך הזה נבדוק מה הן מילות המפתח החזקות ביותר בהקשר לעסק
  • בדיקת תקציב נברר ע"י השוואות ביטויים מה הסכום שייצר לנו לקוחות
  • בניית דף נחיתה מתאים לכל קבוצת מודעה של ביטויים
  • בניית מודעות מושכות לכל קבוצת מודעה
  • שיפור מעקב ואופטימיזציה לקמפיין שלנו

גוגל אוהבת מה שהגולש אוהב לכן אם אנחנו מפרסמים ניקוי ספות בצפון לא נרצה להוביל את הגולש לדף נחיתה שקשור לניקוי ספות בתל אביב.

שימו לב לפרטים האלה, כי רק בנייה נכונה של קבוצת מודעות והעברתם לדף מתאים תשפר פלאים את ההמרה ותוריד  את עלויות תקציב הפרסום שלכם כך שהוא גם יהיה נמוך יותר וגם תפיקו ממנו יותר תועלת.

תמונה ראשית לדף קידום ממומן
צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות