fbpx

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים

מה זה קישורים חיצוניים? ואיך הם משפיעים על קידום אתרים אורגני?

קידום אתרים אורגני מתבסס בעקרון על כך שאתרים שיש בהם יותר תוכן ושיש יותר קישורים ברחבי
האינטרנט שמפנים אליהם – יהיו מקודמים טוב יותר. אחד מהנושאים הכי חשובים בקידום אתרים
אורגני הוא קישורים חיצוניים. קישור חיצוני הוא קישור שמפנה לאתר לקוח מאתר לקוח אחר. לרוב,
אסור שאתר שעוסק בתחום מסוים יפנה בדיוק לאתר של מתחרים שלו – כי זה פוגע בקידום של שני
האתרים. כך למשל, אתר חוגים של ילדים יכול להוציא קישור חיצוני לאתר של הדרכת הורים או
מורה פרטי לאנגלית. תחומים אלו נושקים אחד לשני ויש בניהם קשר של היגיון – אבל הם לא
מתחרים אחד בשני.

קישורים חיצוניים ומחקר מילות מפתח

כאשר אנחנו רוצים להוציא קישורים חיצוניים לאתר שאנחנו מקדמים מאתרים אחרים, כדאי לנו
לעשות מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח יכול לאפשר לנו לדייק טוב יותר את הביטויים
שמהם אנחנו רוצים להוציא קישור חיצוני לאתר שלנו. חשוב שמילת מפתח שמפנה בקישור חיצוני
לאתר שלנו תפנה לדף שהכותרת שלו או המילה שהוא מקדם תהיה זהה או קרובה.
קישורים חיצוניים וקידום אתרים בגוגל
קישורים חיצוניים הם חלק חשוב מאוד מקידום אתרים אורגני בגוגל. ללא קישורים חיצוניים שיפנו
לאתר שלנו יהיה לנו קשה מאוד לקדם את האתר. גוגל סורק את כל האתרים שנמצאים בו והוא
מדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בו אתרים שיש להם הרבה הפניות (קישורים) מאתרים אחרים.
כאשר אנחנו רוצים להתחיל לקדם אתר באופן אורגני מאפס חשוב לשים לבנות לו מערך קישורים
פנימי וחיצוני.

(מדריך לקידום אתרים)

קישורים חיצוניים – ממה חשוב להימנע בהם?

יש מספר פעולות שחשוב להימנע מהם כאשר אנחנו בונים קישורים חיצוניים לאתר שלנו:
– העתקת תוכן או שימוש בתוכן מועתק
– שימוש בקישורים כפולים
– הפניה של קישורים לאתר שלנו מאתר של מתחרה
חשוב מאוד לשים לב במיוחד לכך, שאנחנו לא עושים שימוש בתוכן מעותק כאשר אנחנו מקשרים
לאתר שלנו או ממנו. תוכן מעותק מהווה עבירה חמורה על הכללים של גוגל וגם הפרה של קניין רוחני
של אתרים או עסקים אחרים. דבר נוסף שחשוב לשים לב בבניית מערך קישורים לאתר שלנו הוא
שנקשר אליו מאתרים שיש בהם הרבה תנועה ושהמיקום שלהם בגוגל הוא גבוה יחסית.

החלפת קישורים חיצוניים – איך עושים זאת נכון?

בדרך כלל בונים אתר את מערך הקישורים החיצוני של אתרים על ידי החלפת קישורים. החלפת
קישורים חיצוניים נעשית על ידי משא ומתן בין שני מקדמי אתרים או יותר. בעקרון כל מקדם מביא
למקדם האחר קישור מאתר לקוח שלו. הקישור הוא מאמר וחשוב לוודא שהתוכן בו יהיה מקורי,
מעניין ואיכותי. יש הרבה מאוד מקדמי אתרים שבוחרים להחליף קישורים עם אתרים גדולים מאוד
של עיתונים או של פורטלים. ככל שאתר גדול יותר וחזק יותר מבחינת הציון שגוגל נותן לו בדירוג
תוצאות החיפוש ייתן קישור לאתר שלנו, כך הקישור יטיב אתנו יותר.
בסופו של דבר, ללא בניית מערך קישורים לאתר שלנו, יהיה לנו קשה מאוד לקדם את האתר שלנו.
קידום אתרים אורגני דורש הרבה מאוד עבודה והשקעה וחשוב להיות סבלניים ומוכנים לכך שיכולים
לקחת מספר חודשים עד שנוכל להגיע לתוצאות בשטח ולעלייה בדירוג של האתר שלנו בגוגל. יכול
להיות לנו קשה מאוד לקדם את האתר שלנו בלי עזרה מקצועית של מקדם אתרים אורגני מקצועי.
מומחה לקידום אתרים אורגני יכול לסייע לנו בבניית מערך קישורים לאתר שלנו.

צחי ששון
צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

צחי ששון, בן 25 מהצפון, מתמחה בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

בעל משרד פרסום הפועל משנת 2019 עם גיוס של למעלה מ 200 לקוחות מרוצים.

בעל נכסים דיגיטליים  ושותף בפרויקטים עסקיים אחרים.

יועץ ניו מדיה תוך ניהול מונטין אינטרנטי לנבחרי ציבור ובעלי עסקים.