אופטימיזציה לאתרים
אופטימיזציה לאתרים

מדריך אופטימיזציה לאתרים במנועי חיפוש

אופטימיזציה לאתרים במנועי חיפוש ? יש לכם אתר אינטרנט לעסק ואתם רוצים שיהיו לכם יותר קוראים? חשבתם פעם שיש דרך להביא עוד ועוד קוראים? השיטה היעילה ביותר היא דרך מנועי החיפוש. גוגל הוא מנוע חיפוש שסורק אתרים 24/7. גוגל מעדכן את המאגר שלו בכל פעם שעולה פיסת מידע חדשה לא משנה מאיפה היא מגיעה ובאיזו שפה היא כתובה.

מהי אופטימיזציה לאתרים?

בתוך המאגר שגוגל יוצר לעצמו כל הזמן ישנם אין ספור סוגים של אתרים מכל המינים (חדשות, רשתות חבריות, אתרי תדמית וכו'). על מנת להנגיש את המידע לקהל הרלוונטי אליו עלייך לדאוג כי מנוע החיפוש מבין על מה מדובר ולמי הוא מכוון ואם כך יקרה- הוא יקפיץ אותו ברשת לקהל הרלוונטי לו. האופטימיזציה הינה בעצם התאמת האתר לגוגל שקורה לרוב בעזרת חברות המתמחות בקידום אורגני. תהליך האופטימיזציה הוא תהליך ארוך שלוקח זמן, אך לבסוף התוצאות ישתלמו.

אז איך בעצם הופכים את המידע באתר שלכם למובן על ידי מנוע החיפוש?

כל אתר או כתבה העולים לרשת צריך לדבר את השפה של גוגל ולכתוב בהתאם להגדרות הוא יחפש מילות מפתח, אותן מילות מפתח שיחפש גם הקורא הרלוונטי שתרצה שיקרא את התוכן באתר שלך.

הכי חשוב שבכל כתבה יהיה הכי הרבה תוכן אינפורמטיבי היכול לסייע לקורא ואם יש אז גם לינקים חיצוניים שמקשרים בין העמודים באתר או מחוצה לו.

הסטטיסטיקה  של מנועי החיפוש מראה כי28 אחוזים מהאנשים נכנסים רק ללינקים הראשונים שיוצאים להם במנוע החיפוש, על השני מקליקים רק 15 אחוזים, השלישי מקבל רק 11 אחוזים מהאנשים הנחשפים אליו. שאפו להיות במקום הראשון.

אז איך מבצעים אופטימיזציה לאתר?

אופטימיזציה נעשית בשלושה שלבים-

  1. מחקר מילים בו תלמדו את האתר שלכם בצורה המקסימלית ותבדקו מה המילות מפתח בו, המילים שמופיעות הכי הרבה והכי חשובות לתוכן באתר.
  2. חיבור של האתר למנוע החיפוש ובעצם ביצוע המעקב על האתר דרך האתרים של גוגל (גוגל אד מנג'ר, גוגל אנליטיקס ועוד).
  3. התאמת התוכן מחוץ לאתר למנוע החיפוש הרלוונטי.
  4. רישום לאינדקסים רלוונטיים לפי התוכן אותו תציגו באתרכם.

אופטימיזציה ברשתות החברתיות

היום כבר כמו ואין עסק שאין לו פייסבוק. פייסבוק עוזרת לעסקים להופיע במנועי החיפוש השונים בו אנשים רואים את הדף העסקי של כל עסק והמנוע חיפוש עוזר לו להפיץ אותו לעוד ועוד  אנשים. חשוב לזכור שכדי שזה יקרה חייב לציין את מילות המפתח ששמתם עליהם דגש באתר, אפשר גם לשים לינק לאתר ולהביא לכך שיכנסו אנשים חדשים. מומלץ מאוד להטמיע כפתורים שיובילו אוטומטית את הקורא לרשות החברתיות שיש לעסק.

פרמטרים לאופטימיזציה

ישנם שלושה פרמטרים לאופטימיזציה של אתרים-

  1. כותרת העמוד המופיעה בדפדפן, גוגל קורא אותה
  2. הכותרת הנמצאת בראש העמוד של הכתבה או המאמר שחייבת להיות בתוך תגית של כותרת ראשית וב-HTML (H1) וחייבת להיות בטקסט כדי שמנוע החיפוש יצליח לקרוא אותה.
  3. תוכן הכתבה או העמוד צריך להיות נגיד ונוח לקוראים, כתיבת קידום אורגני משתנה מכתבה לכתבה ובדרך כלל משלבת פסקאות, כותרות משנה, תמונות ולינקים.

בכל כתבה או מאמר צריכה להיות כותרת (שמציגה את הנושא של הכתבה) וכותרת משנה (שנותנת הסבר לכותרת הראשית וטיזר קטן לתוכן הכתבה), היא צריכה להיות מחולקת לפסקאות. כותרת משנה שמים ב-HTML גם כן (H2).

טיפים לכתיבת תוכן נכון

כדי לכתוב תוכן SEO בצורה נכונה יש כמה דגשים מאוד חשובים אליהם צריך לשים לב כמו למשל הדגשת החלקים החשובים או המעניינים של הכתבה וזה עשוי מאוד לסייע לגוגל למצוא את הכתבה שלכם בתוך הרשת. כמו כן גם הוספת לינקים חיצוניים מפעילה את הקורא ועוזרת לו כל עוד דף הנחיתה יהיה רלוונטי לנושא הכתוב בתוכן. בנוסף לשני הטיפים שכבר ציינו למעלה, מומלץ מאוד לשכתב את תוכן האתר או הכתבה שלא יהיו בו יותר מדי פעמים את מילות המפתח (שהכמות תהיה מבוקרת) אבל עדיין שיופיע בחלונית הדפדפן שלכם וגם באמצע וסוף האתר, לוודא שאין שגיאות כתיב ושכל סימני הפיסוק הרלוונטים וההכרחיים אכן קיימים בתוכן של העמוד. טפסי לידים בכתבה יעזור לכם מאוד לעקוב מקרוב אחר הגולשים שקראו והתעניינו.

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות