קישורי פוטר – האם הם יעילים לקידום?

קישורי פוטר
קישורי פוטר

קישורי פוטר באתר – האם הם באמת מסעיים ב SEO ומעלים את הדירוגים בגוגל?

אז ככה, פוטר זה החלק התחתון של האתר, הרבה פעמים, נותני שירות מוציאים משם קישור קרדיט כזה לעבודה שהם עשו באתר, אבל השאלה שתמיד עולה היא האם הקישורים האלה תורמים לקידום אתרים אורגני או לא. במאמר הבא נבחן את כל הנושא.

למרות השימוש הנפוץ בהם, קישורי פוטר מעוררים לא מעט מחלוקות. ישנם הטוענים שמדובר בכלי יעיל להעלאת המודעות למותג וקידום אתרי אינטרנט אחרים, תוך שמירה על חווית משתמש איכותית. אחרים טוענים ששימוש מופרז בקישורי footer עלול לפגוע בדירוג האתר במנועי החיפוש, ליצור מראה לא מקצועי ואף להוביל לניצול לרעה.

הגדרת קישורי פוטר

קישורי פוטר הם סוג מיוחד של קישורי אינטרנט שנועדו להעביר מסר למנועי החיפוש כמו גוגל שלא לתת משקל לקישור מבחינת דירוג האתר המקבל אותו.

ניתן למצוא קישורי פוטר במגוון מקומות, ביניהם:

  • במאמרים באתרי אינטרנט: כאשר בעל אתר מעוניין להפנות את הקורא למידע נוסף באתר אחר, אך אינו רוצה לתת לאתר המקבל קישור "קרדיט" מבחינת דירוג SEO.
  • בפורומים וקהילות מקוונות: משתמשים רבים בפורומים וקהילות מקוונות נוהגים להוסיף קישורי footer לחתימות שלהם מבלי להיחשב כספאם.
  • בפרסומות: לעיתים, מפרסמים משתמשים בקישורי פוטר בפרסומות שלהם על מנת להימנע מלהעניק "קרדיט" לאתר שבו מופיעה הפרסומת.

לקישורי פוטר יש מספר מטרות:

  • מניעת "סחר בקישורים": בעבר, נהוג היה ליצור קישורים הדדיים בין אתרים שונים על מנת לשפר את דירוג האתרים במנועי החיפוש. גוגל זיהתה שיטה זו כניצול לרעה ופיתחה את קישורי הפוטר על מנת למנוע אותה.
  • הגבלת השפעת אתרים בעלי איכות נמוכה: קישורים מאתרים בעלי איכות נמוכה עלולים לפגוע בדירוג האתר המקבל אותם. שימוש בקישורי footer מאפשר להציג מידע רלוונטי מקורות שונים מבלי לתת להם משקל מבחינת דירוג SEO.
  • שיפור חווית המשתמש: קישורי footer יכולים לסייע למשתמשים למצוא מידע נוסף רלוונטי מבלי להטעות אותם לחשוב שהאתר המקבל קישור "מומלץ" על ידי מנוע החיפוש.

היתרונות של שימוש בקישורי footer

העלאת המודעות למותג: כאשר אתר מקשר לאתר אחר באמצעות קישור פוטר, הוא תורם להעלאת המודעות למותג של האתר המקבל. משתמשים שילחצו על הקישור ייחשפו לאתר חדש וייתכן שיגלו בו עניין, מה שעלול להוביל לעלייה בתנועת הגולשים ובמכירות.

מתן קרדיט ליוצרי תוכן: נהוג להשתמש בקישורי footer כאשר מצטטים מידע מאתר אחר או משתמשים בתמונות או סרטונים שנוצרו על ידי אדם אחר.

שיפור חווית המשתמש: קישורי footer יכולים לסייע למשתמשים למצוא מידע נוסף רלוונטי בצורה נוחה ופשוטה.

עלייה ב DR של האתר (ערך הדומיין) קישורי פוטר מעלים את ערך הדומיין ומייצרים סמכות מול גוגל.

בדקו את ערך האתר שלכם פה

החסרונות של שימוש בקישורי פוטר

למרות היתרונות הרבים של שימוש בקישורי footer, חשוב להיות מודעים גם לחסרונות העלולים להיווצר:

פגיעה בדירוגי האתר: כפי שהוזכר קודם לכן, קישורי footer אינם משפיעים ישירות על דירוג האתר במנועי החיפוש. עם זאת, שימוש מופרז בקישורי footer עלול להיתפס על ידי גוגל כניסיון להטעות את המנוע ולשפר את דירוג האתר בצורה לא לגיטימית. כתוצאה מכך, גוגל עלולה להטיל עונשים על האתר, הכוללים ירידה בדירוג או אף הסרתו מהתוצאות לחלוטין.

יצירת מראה לא מקצועי: אתרים רבים נעשים עמוסים בקישורים, מה שעלול להקשות על הקריאה ועל הניווט באתר.

סיכום

לדעתי קישורי פוטר הם כלי רב עוצמה שיכול לשמש להעלאת המודעות למותג לקידום תוצאות החיפוש בגוגל, לשיפור חווית המשתמש. עם זאת, חשוב להשתמש בהם בצורה מושכלת ומודעת, תוך התחשבות הן ביתרונות והן בחסרונות.

רוצים ללמוד עוד לקידום אתרים אורגני? כנסו למדריך המלא שלנו! 

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות