פרסום באינטרנט

מה זה פרסום באינטרנט? אינטרנט חשוב לכל עסק המעוניין להגדיל את החשיפה למוצריו ושירותיו. בעזרת פרסום באינטרנט, עסקים יכולים להגיע לקהל יעד יותר רחב ולהפוך לייצר עוד רווחים ועוקבים חדשים.

יש מספר דרכים לפרסם באינטרנט, כמו פרסום ברשתות החיפוש, קידום אתר באופן אורגני, פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל ועוד. הפרסום המתאים ביותר תלוי בעניין העסק, בקהל היעד ובביצועים של העסק.

כמובן, חשוב לזכור כי פרסום באינטרנט זוג למעבר לכלי פרסום אחרים. יש להבין את הקהל היעד ולפרסם באופן אפקטיבי, כמו לדאוג לתוכניות של הקמפיין, לדגש על היתרונות ולבנות קשר עם הקהל היעד.

זכרו פרסום באינטרנט הוא כלי חשוב וחיוני לכל עסק שמעוניין להגדיל את החשיפה ולהציג את המוצרים והשירותים לקהל הכי רחב

פרסום באינטרנט בשנת 2024

כמו שרובכם כבר יודעים ורואים האינטרנט הפך להיות מרכז החיים שלנו, מה אי אפשר לעשות דרך האינטרנט? וככלל מפריצת הקורונה כולנו הבנו שאפשר גם אחרת, שלא חייבים להגיע מוקדם לעבודה ולעמוד בפקקים כל בוקר ואת הפגישות שלנו לא חייבים לבצע בבתי קפה אלא הכל יכול להיות דרך הזום, דרך האינטרנט והאמת? שזה הקל על כולנו, טוב לפחות על רובנו.
כך גם הפרסום הפך להיות מאוד מבוקש דרך האינטרנט, עסקים היום פונים לבעלי מקצוע שיעזרו להם לשווק דרך האינטרנט ויקדמו להם את העסק כי הם מבינים שהכל נמצא שם.

אז אם גם לכם יש עסק ואתם מעוניינים בקידום שלו ורוצים לדעת מה הן הדרכים הנפוצות לקדם את העסק הגעתם למקום הנכון. 

ישנן מספר דרכים נפוצות לקדם את העסק

הדרך הראשונה וגם מאוד ידועה כיום היא פרסום על ידי קידום ממומן בגוגל, חלקכם ודאי שמעתם על הדרך וגם מי שלא מדובר למעשה בפרסום דרך המודעות של גוגל.

א. הדרך הראשונה היא מודעות חיפוש – מכירים את זה שאתם מחפשים משהו מסוים בגוגל ויש מודעות ראשונות שקופצות לכם וליד הכותרת רשום ״מודעה״ ? זהו קידום ממומן.
ב. רשת חיפוש – לעיתים כשאתם נכנסים לאתר מסוים קופצת לכם מודעה שכלל לא קשורה לאתר, זהו גם קידום ממומן דרך אתרים .

בנושא הקידום ממומן נרחיב במאמר הבא וכך תבינו בדיוק כיצד זה עובד.

 

סוג הפרסום השני באינטרנט הוא דרך הפייסבוק.

פייסבוק הינה רשת חברתית שמקשרת בין המוני אנשים וזו בדיוק הפלטפורמה לפרסם את העסק שלכם. 

הדרכים בהן אפשר לפרסם דרך פייסבוק:

א. ניתן לייצר מודעות ללידים שכאשר הם מקליקים עליהן ישנה אפשרות להשאיר פרטים ליצירת קשר.

ב. מודעות וידאו

ג. דף עסקי אותו אתם פותחים ומקשרים אנשים לעסק שלכם.

כמו כן, האפשרות טרגוט שיש בפייסבוק באמצעות המידע שהשארתם היא מעולה! כל מידע שהשארתם לפייסבוק הוא קולט ויכול לשמש אתכם למה שאתם צריכים. 

למי הפרסום בפייסבוק יכול להתאים? למי שמחפש מוצרים שכנראה לא היה מוצא בחיפוש דרך גוגל.

לדוגמא מפגש של קבוצת כתיבה שפרסמה באופן יזום בפייסבוק, זהו דבר שסביר להניח לא יהיה בגוגל. 

פרסום נוסף הינו באמצעות האינסטגרם.

זהו פרסום שתפס תאוצה בשנים האחרונות יותר ויותר והוא מתאים לבעלי עסקים במיוחד עסקים קטנים שרוצים לקדם את עצמם.

האינסטגרם היא פלטפורמה מעולה למי שרוצה לפרסם דברים כמו יצירת תוכן שלו, טיפוח, אופנה, כיסויים לדרכונים וכ׳ו. 

ישנן כמה דרכים לפרסם דרך אינסטגרם כמו סרטון, תמונה וכמובן ישנה גם אפשרות לפרסם ממש כמו בפייסבוק בממומן. 

בדרך כלל זהו פרסום שפונה ישירות ללקוח ולא לחברות גדולות יותר. 

פרסום באמצעות קידום אתרים אורגני הינו דרך נוספת לקדם את העסק שלכם:

זהו פרסום המתבצע לפי מילות מפתח ומטרתו להביא את העסק שלכם למקום הראשון בחיפוש בגוגל ולא באמצעות ממומן ותשלו כמו השיטה הראשונה עליה דיברנו.

הדבר אשר צריך לקחת בחשבון בדרך פרסום זו היא שלוקח לתוצאות זמן להגיע ויש להיות סבלניים, זוהי השקעה לטווח ארוך.

פרסום באינטרנט באמצעות קידום אתרים אורגני

קידום אורגני באינטרנט הוא תהליך המתמקד בשיפור מיקום האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות של מנועי החיפוש, כמו גוגל. הקידום האורגני נקרא גם SEO – Search Engine Optimization, וכולל שימוש במספר כלים וטכניקות לשיפור פעילות האתר והתאמתו למדיניות החיפוש של מנועי החיפוש.

לבצע קידום אורגני באינטרנט יש כמה דברים שאפשר לעשות:

  1. מחקר מילות מפתח: חשוב למצוא את המילות המתאימות לתחום העסק שלכם ולשים אותן בתוך התוכן המצוי באתר שלכם.
  2. יצירת תוכן איכותי: חשוב ליצור תוכן איכותי ומתאים לקהל היעד שלכם, עם מילות מפתח מתאימות ותמונות איכותיות.
  3. פיתוח אתר מקצועי: האתר שלכם חייב להיות מקצועי ונוח לשימוש, כדי שמנועי החיפוש יכולים לקרוא אותו בצורה הטובה ביותר.
  4. קישורים חזקים: חשוב לקבל קישורים חזקים מאתרים אחרים, שמצביעים על האתר שלכם כאתר חשוב ומומלץ.
  5. שימוש ברשתות חברתיות: יש לשתף את התוכן שלכם ברשתות חברתיות, כגון פייסבוק

למדריך המלא והחינמי שלנו כיצד לבצע קידום אורגני בגוגל בשנת 2024 ובחינם לחצו ! 

פרסום אינטרנטי בעזרת גוגל אדס

גוגל אדס היא פלטפורמת פרסום באינטרנט של גוגל, המאפשרת למפרסמים לפרסם מודעות במקומות שונים ברשת. בעזרת גוגל אדס, ניתן להגיע לקהל רחב של משתמשי אינטרנט, לפי מילות מפתח ומיקום גיאוגרפי, ולהציג להם מודעות רלוונטיות לחיפושים ולתוכן שהם מציגים ברשת.

כדי לפרסם בגוגל אדס, יש לעשות את הבא:

  1. יצירת חשבון: עליכם ליצור חשבון בגוגל אדס ולהתחבר אליו.
  2. יצירת מודעה: עליכם ליצור מודעה רלוונטית למוצר או השירות שאתם מציעים, עם כותרת מעצימה ותיאור מפורט שישכנע את הלקוחות ללחוץ על המודעה.
  3. בחירת מילות מפתח: עליכם לבחור מילות מפתח שרלוונטיות למוצר או השירות שאתם מציעים, ושמשתמשי האינטרנט משתמשים בהם כאשר הם מחפשים מוצרים ושירותים דומים.
  4. הגדרת תקציב וזמן: עליכם להגדיר תקציב וזמן להצגת המודעה שלכם. ניתן לבחור בין תקציב יומי ותקציב כולל, ובין זמן התחלה וזמן סיום להצגת המודעות

פרסום בטיקטוק

טיקטוק היא אפליקציה ליצירת ושיתוף סרטוני וידאו קצרים, ובשנים האחרונות הפך לפלטפורמה פופולרית לפרסום באינטרנט. בשביל לפרסם בטיקטוק, עליכם לבצע את הצעדים הבאים:

  1. יצירת חשבון: עליכם ליצור חשבון בטיקטוק ולהתחבר אליו.
  2. יצירת תוכן: עליכם ליצור תוכן וידאו איכותי ומרתק, שיוכל לצרוך בצורה מהירה וקלה, ולעשות זאת בצורה שמעניינת ומקורית.
  3. הגדרת קהל יעד: עליכם להגדיר את הקהל היעד שלכם, לדוגמה גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, ועוד.
  4. השתמשו בכלי הפרסום של טיקטוק: טיקטוק מציעה כלים לפרסום בתשלום, כמו פרסומות בטיקטוק או פרסומות בסטורי, שמאפשרים לכם להציג את התוכן שלכם לקהל יותר רחב ולקדם את המותג שלכם.
  5. שימוש נכון בהאשטאגים: השתמשו בהאשטאגים שקשורים לתוכן שלכם, כדי שיהיה יותר קל לאנשים למצוא את התוכן שלכם ולהתחבר אליו.

לסיכום פרסום עסקים באינטרנט

כמו שראיתם ישנם פלטפורמות שונות שיכולות לעזור לנו להשיג את המטרות העסקיות של העסק שלנו, כאשר אנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית  שמטרתה להשיג את המטרות העסקיות שלנו נצטרך להיעזר במקצוען בתחום הדיגיטל שמכיר כל פלטפורמה ויוכל לעזור לנו בנושא זה.

פרסום עסקים באינטרנט היא דרך מעולה להכניס תזרים של כספים ממקור שונה לעסק, כל עסק שרוצה לגדול חייב אבל חייב לעשות פרסום באינטרנט אחוזי הגדילה יכולים לנוע בין 30% ומעלה כבר בחודש הראשון.

אז למה אתם מחכים צרו איתנו קשר עכשיו ונפצח ביחד אסטרטגיה שיווקית

ישנם כמה אפיקי פרסום ששווה לבחור בהם כמו: פרסום ממומן בפייסבוק, פרסום בגוגל אדס, קידום אורגני בגוגל, פרסום ממומן בטיק טוק. אני ממליץ לבחור באפיקים האלה!

המחירים משתנים ומתחילים מ 850 שקל ועד 20,000 שקלים + זה תלוי בתחרות דרישות וצורך הלקוח ועוד.

אז מה באמת הופך פרסומת באינטרנט למשהו שכולם מדברים עליו? מה גורם לכם לעצור את הגלילה האינסופית בפיד של פייסבוק, טיקטוק או אינסטגרם ולצפות בסרטון עד הסוף? התשובה טמונה בקריאייטיב מנצח. סרטון רגיל יכול להיות שימושי או מעניין, אבל פרסומת עם קריאייטיב חכם, מפתיע ובלתי נשכח – זה מה שיגרום לכם להגיד "וואו" ולשתף את זה עם כל החברים.
קחו למשל את הפרסומת המיתולוגית של אולד ספייס עם הג'נטלמן שהפך לסמל תרבות. פרסומת כזו לא מרגישה כמו עוד ניסיון למכור לכם דאודורנט, אלא כמו חוויה קומית ומשעשעת שאתם רוצים לחזור אליה שוב ושוב. ומכיוון שהיא כל כך מיוחדת וזכירה, אתם גם לא שוכחים את המותג עצמו. זו בדיוק המהות של פרסומת מנצחת לעומת עוד סרטון גנרי שנבלע בנבכי הרשת.
כשאתם מתכננים פרסומת באינטרנט, חשבו מחוץ לקופסא. תנו לקהל שלכם סיבה אמיתית להתעכב על התוכן שלכם, להתחבר אליו רגשית ולרצות לשתף אותו הלאה. השקיעו בקריאייטיב שובר מוסכמות, שמספר סיפור, מעורר רגש או גורם למחשבה. רק ככה תצליחו לייצר באזז אמיתי סביב המותג שלכם ולהישאר בתודעה של הצרכנים לאורך זמן. זכרו, פרסומת גאונית היא לא עוד סרטון – היא חוויה בפני עצמה.
המטרה כאן היא להדגיש את ההבדל בין תוכן גנרי לבין פרסומת ויראלית שנשארת איתך, תוך שימוש בדוגמה מפורסמת ושפה קלילה ואנושית. התייחסתי גם לאספקט של שיתוף והפצה אורגנית של פרסומות כאלה, והדגשתי את החשיבות של חשיבה יצירתית כדי להשיג את האפקט הזה. מקווה שזה מתכתב עם מה שחיפשת!

נתחיל בעובדות היבשות – ברוב המקרים, 

הפקה של פרסומת איכותית לאינטרנט תדרוש תקציב גבוה יותר מאשר סרטון תוכן רגיל. אבל למה? ובכן, מאחורי פרסומת מוצלחת עומדים לרוב צוות יצירתי שלם, הכולל מפיקים, במאים, צלמים, אנשי תסריט, שחקנים, עורכים, מעצבי גרפיקה, אנימטורים ועוד בעלי מקצוע שונים. כל אחד מהם מביא את הניסיון והכישרון שלו כדי ליצור משהו באמת מיוחד ובלתי נשכח.
לעומת זאת, סרטון תוכן רגיל יכול להיות מצולם גם עם סמארטפון, ולעבור עריכה בסיסית על ידי אדם אחד או שניים. זה כמובן חוסך עלויות רבות, אבל גם משפיע על האיכות והאימפקט של התוצר הסופי. זה כמו להשוות ארוחה ביתית לארוחת שף במסעדת גורמה – שניהם מזינים אותך, אבל החוויה שונה לגמרי.
עכשיו, כמה בדיוק יכולה לעלות הפקת פרסומת לעומת סרטון? קשה לתת מספרים מדויקים, כי זה תלוי בהרבה גורמים כמו אורך הסרטון, מורכבות הצילומים, כמות המשתתפים, אפקטים מיוחדים וכו'. אבל באופן כללי,

  הפקת פרסומת מקצועית יכולה לנוע בין עשרות לכמה מאות אלפי שקלים

בעוד שהפקת סרטון פשוט יכולה להיעשות גם בתקציב של כמה אלפים בודדים או אפילו פחות.
אז האם שווה להשקיע סכומי עתק בפרסומת? התשובה תלויה במטרות השיווקיות שלכם. אם אתם מותג גדול שרוצה ליצור באזז ולבלוט מעל המתחרים, כנראה שכן. פרסומת נועזת ויצירתית יכולה להפוך אתכם ללהיט ויראלי, ולהניב תשואה של פי כמה וכמה על ההשקעה. מצד שני, אם אתם עסק קטן שבעיקר צריך להעביר מסר פונקציונלי, אולי עדיף להתמקד בכמות ולייצר יותר תוכן במחיר נמוך יותר.
בכל מקרה, חשוב לזכור שתקציב הוא לא הכול. גם עם משאבים צנועים, ניתן להפיק סרטונים מעולים שימשכו צפיות ויעוררו עניין, אם רק משקיעים מחשבה וייחודיות. קחו לדוגמה את סרטוני ה-15 שניות הקליטים והיצירתיים שמשגשגים בטיקטוק – רובם מיוצרים על ידי אנשים פרטיים עם מינימום ציוד, אבל עדיין מצליחים לצבור מיליוני צפיות והרבה אהבה מהקהל.
אז לא משנה אם יש לכם תקציב של מיליון דולר או אפס עגול, תמיד תוכלו למצוא דרך ליצור תוכן מרתק שיגרום לאנשים להרים גבה ולשתף הלאה. פשוט תפעילו את הקריאייטיביות, תחשבו כמו הקהל שלכם, ותעזו לחלום בגדול – גם בלי לשבור את הכיס.

פרסום באינטרנט מאפשר מיקוד מדויק יותר של קהל היעד, מדידת תוצאות בזמן אמת, גמישות והתאמה מהירה של הקמפיין, חשיפה 24/7, עלויות נמוכות יותר ועוד. לעומת זאת, פרסום של פעם (כמו טלוויזיה, רדיו ועיתונות) נותן פחות שליטה, קשה יותר למדוד את האפקטיביות שלו, ובדרך כלל עולה הרבה יותר כסף

כדי ליצור פרסומת עם פוטנציאל ויראלי, כדאי להתמקד בכמה עקרונות מרכזיים:

  1. תוכן מרתק ובלתי נשכח שנוגע ברגש ומספק ערך אמיתי לצופה.
  2. אלמנט ויזואלי מושך שתופס את תשומת הלב מהשנייה הראשונה.
  3. מסר פשוט וקליט שקל לקלוט ולזכור.
  4. רלוונטיות לחיים ולתרבות של קהל היעד הספציפי.
  5. קריאה לפעולה מובנית שמובילה לתוצאות מדידות.

עם זאת, חשוב לזכור שאין סוד לויראליות בפרסום באינטרנט, והרבה מזה תלוי במזל ובתזמון. מה שכן, שילוב של יצירתיות, הבנה עמוקה של הקהל, נכונות לקחת סיכונים, ולמידה מתמדת מהניסיון – יכולים משמעותית את הסיכויים להפוך את הפרסומות שלכם ללהיט ברשת.

צחי ששון

מקדם אתרים ובעל סוכנות פרסום

 צחי ששון מהצפון, בן 27,  מוביל משרד פרסום מאז 2019, מתמקד בקידום אורגני ופרסום ממומן בגוגל ופייסבוק.

 גאה בשותפותי בפרויקטים עסקיים SEO ובניהול קמפיינים מנצחים ללקוחותי.

תפריט נגישות